Premium

ASN Bank kiest Alfred voor nieuwe merkpositionering, vertrekt bij Selmore

ASN Bank heeft na een korte, intensieve pitch gekozen voor Alfred. Selmore en The Family raken ASN en RegioBank kwijt.

Eerder deze week werd bekend dat ASN Bank, RegioBank en SNS vanaf 2025 verdergaan onder de vlag van ASN Bank. De bank heeft na een korte, intensieve pitch Alfred gekozen om het merk opnieuw te laden en verder uit te bouwen.

De herpositionering van de nieuwe ASN Bank vond plaats in samenwerking met Marc Oosterhout van consultancybureau Eastwood. Alfred heeft, heeft volgens ASN bij de pitch het meest overtuigend laten zien dat het in staat is om het nieuwe merk onder een bredere doelgroep uit te bouwen. Het bureau is inmiddels aan de slag met de ontwikkeling van een nieuw campagneconcept. De campagne gaat naar verwachting live in het voorjaar van 2025. Het stopzetten van de huidige campagnes zal gefaseerd plaatsvinden.

 

Alfred was al het bureau van SNS Bank. Het betekent dat Selmore zowel de Volksbank als ASN Bank als accounts verliest. In 2017 introduceerde Selmore de campagne ‘Zo maakt geld gelukkig’, met de bijbehorende bekroonde fabeldierencampagne. Van dit concept wordt volgend jaar afscheid genomen.

‘We zijn Selmore ontzettend dankbaar voor hun passie en betrokkenheid bij ASN Bank en onze missie. Mede dankzij hun goede creatieve werk staan we waar we vandaag de dag staan. Qua visuele stijl blijven we met het nieuwe merk dicht bij de huidige huisstijl en het iconische logo met de eekhoorn blijft centraal staan in onze communicatie’, zo laat een woordvoerder weten.

The Family was verantwoordelijk voor het account van RegioBank. Wavemaker blijft verantwoordelijk voor mediastrategie- en inkoop van het nieuwe ASN Bank.

Yvette Belt, managing director van Alfred, zegt: ‘Het winnen van deze pitch was voor ons extra bijzonder, omdat we de afgelopen acht jaar hebben mogen bouwen aan het merk SNS. We kijken enorm uit naar onze nieuwe samenwerking. Het is een prachtige kans voor Alfred om al onze expertise in te zetten voor deze merktransformatie.’

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie