Overslaan en naar de inhoud gaan

Havas heeft nu een beursnotering in Amsterdam: dit zijn de plannen

Thijs Muller: ‘Het concern heeft heel duidelijk gekozen voor een sterk momentum.’
Havas naar de beurs
Havas naar de beurs

Havas is sinds maandag genoteerd aan de Amsterdamse beurs. De aankondiging van die stap kwam vorige maand. Na het succesvolle beursgang van Universal naar Amsterdam in 2021 besloot Vivendi dit ook te doen met de drie entiteiten Havas, Canal+ Groupe en Louis Hachette Group (Hachette). Dat gaat om drie verschillende listings. De hele groep is op 9,5 miljard euro gewaardeerd en de top verwacht er ongeveer 17 miljard van te maken. De belangrijkste reden voor de beursgang is waardevermeerdering door gonglomerate discount (situatie waarin de markt een gediversifieerde groep bedrijven en activa waardeert op minder dan de som van de delen), plus overnames in aandelen.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in