Overslaan en naar de inhoud gaan

KLM kiest met dentsu voor één geïntegreerd bureau voor creatie en media

Het thema in de net gelanceerde merkcampagne is duurzaamheid.
campagne KLM dentsu
campagne KLM dentsu

Door: Maarten Hafkamp & Roderick Mirande

KLM heeft een nieuw bureau gekozen voor zowel creatie als media-inkoop. Vanaf dit najaar verzorgt dentsu Benelux de wereldwijde marketing van KLM.

related partner content for mobile comes here

Na een uitgebreide pitch heeft KLM ervoor gekozen om zowel media-inkoop als creatie onder te brengen bij dentsu Benelux. Volgens KLM heeft dentsu een grote expertise in 'full-funnel marketing'. Met dentsu Benelux maakt KLM gelijk een efficiencyslag, aangezien creatie en media-inkoop bij hetzelfde bureau komen te liggen.  

Met deze bureauwisseling komt er een einde aan de langlopende relatie tussen KLM en DDB Unlimited voor creatie en met Storm Digital voor mediastrategie en -inkoop.

Lees ook: Zo neemt DDB Unlimited afscheid van KLM

 

KLM wil op een uniforme manier met klanten communiceren en zijn diensten en uitingen optimaal afstemmen op veranderende behoefte en sentiment van de consument, op alle online en offlinekanalen.

Boet Kreiken, executive vice president customer experience van KLM: 'Ons doel is om Europa's meest klantgerichte, duurzame en efficiënte netwerkcarrier te worden. Dentsu’s sterke visie op en expertise in merkcommunicatie is een belangrijke reden voor onze keuze.'

Wijnand de Groot, vice president digital marketing KLM zegt dat dentsu een belangrijke bijdrage moet gaan leveren aan de multichannel en full-funnel marketingactiviteiten van KLM. En volgens Mark van Dijk, ceo dentsu Benelux toont de keuze van KLM ode kracht van het geïntegreerde netwerk. 'Ik ben er zeker van dat we gezamenlijk voor KLM op deze manier extra kansen creëren. De nieuwe vorm van samenwerken gaan we terugzien in de Terminal, een plek op ons kantoor in Amsterdam waar de teams regelmatig samenkomen en -werken.'

Look deeper into sustainable travel

Duurzaam verhaal?

Vorige week ging de nieuwe merkcampagne van KLM die ontwikkeld is in samenwerking met dentsu Benelux (dentsuAchtung!) live in Nederland. Die campagne heeft één enkel onderwerp: duurzaamheid. 'This world is still the only one we can call home', waarschuwt de luchtvaartmaatschappij. Conclusie: 'We moeten deze deze prachtige planeet beschermen.'

Gelukkig maar, zegt KLM, is de manier waarop we hier op aarde reizen, aan het veranderen. 'And together we cán pioneer a sustainable future for aviation ánd our planet. Because that is our greatest adventure yet.' Recente onderzoeken laten echter zien dat de luchtvaart afstevent op een fors hogere CO2-uitstoot in 2050.

Het Planbureau voor de Leefomgeving rekende eind 2020 met scenario's die uitgaan van een gemiddelde verbetering in de energie-efficiëntie van vliegtuigen tussen 0,6 en 1,5% per jaar op basis van toepassing van nieuwe motortechnologie, nieuwe vliegtuigontwerpen, toename van bezettingsgraden en operationele maatregelen. 'Toch zal het totale energiegebruik van de luchtvaart 30 tot 40% hoger uitkomen in 2050 dan in 2017, als gevolg van verwachte volumegroei.'

Vandaag wordt de reclamefilm 'Together we can see travel differently', wereldwijd gepresenteerd in Zweden, Noorwegen, Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Verenigde Staten, Canada, Brazilië en China.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in