Overslaan en naar de inhoud gaan

Digital agency Capitola breidt uit naar de Verenigde Staten

Het Nederlandse bureau start in Los Angeles met één medewerker en wil zijn team volgend jaar uitbreiden.
Capitola
© Afbeelding via Capitola
Capitola
© Afbeelding via Capitola

Het Nederlandse digital agency Capitola zet voet op Amerikaanse bodem. Het bedrijf opent een 'virtueel kantoor' in Los Angeles (westkant van de VS), met Marc Strijdveen als eerste lokale medewerker. Strijdveen woont inmiddels bijna vijftien jaar in de VS en werkte eerder voor FHV en BBDO Amsterdam. 

related partner content for mobile comes here

Cees Dingler zegt als medeoprichter en creative director van Capitola: 'sinds onze oprichting ruim 7 jaar geleden reizen we minimaal 2x per jaar naar San Francisco en Los Angeles om inspiratie op te doen en nieuwe technologie te halen. Nu voelen we dat de tijd is gekomen om daar ook onze vleugels uit te slaan.' Dingler heeft de ambitie om het Amerikaanse team in 2022 uit te breiden. 

AR en VR

Capitola houdt zich vooral bezig met Augmented Reality (AR) en Virtual Reality (VR), bijvoorbeeld via smartphones. Deze twee ontwikkelingen zijn in de VS al meer ingeburgerd dan in Nederland. Dingler stelt dat het gebruik van AR leidt tot een 94 procent hogere conversie en dat meer dan honderd miljoen mensen al winkelen via AR. 

Het digital agency organiseerde onlangs een evenement in een concept-store in Venice (een wijk in Los Angeles) om zichzelf in de kijker te spelen. Strijdveen was er als eerste medewerker bij en zegt dat Nederlanders vaak beter dan Amerikanen weten hoe ze de 'juiste conceptuele vertaalslag' kunnen maken. 

Op Adformatie verschijnt elke twee weken een overzichtsblog met het laatste nieuws rondom AR. Het overzicht met blogs is hier te raadplegen

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in