Premium

Fitzroy wint pitch Fairphone en meer accountnieuws

Ook VML, Buutvrij en Yelflow kondigen nieuwe samenwerkingen aan.

Fairphone werd in de pitch begeleid door oud-reclameman Simon Neefjes.

Fitzroy wint pitch Fairphone

Fitzroy, onderdeel van United Playgrounds, is het nieuwe reclamebureau van Fairphone. Een pitch met drie andere bureaus ging hieraan vooraf. Het bedrijf wordt geadviseerd door oud-reclameman Simon Neefjes, die tevens een rol speelde in de selectieprocedure van de pitch. 

Fairphone vroeg de bureaus in de pitch om een 'overkoepelend internationaal merkconcept' te ontwikkelen dat de basis moet vormen voor alle communicatiekanalen; van campagnes, social media, HR tot partnerships. De pitch liep afgelopen zomer.

Fairphone, producent van 'zo eerlijk mogelijke smartphones', werkte in het verleden met diverse bureaus samen, waaronder From Form (creatie), Coopr (pr) en Abovo Maxlead (media). Wanneer het eerste werk van Fairphone van de hand van Fitzroy moet uitkomen, is niet bekend. 

Buutvrij aan de slag voor Joolz

Het van origine Amsterdamse kinderwagenmerk Joolz heeft reclamebureau Buutvrij in de arm genomen voor een 'langdurige samenwerking'. Dit besluit volgt op een eerdere samenwerking tijdens de zogeheten Ophefuitverkoop van Buutvrij, waarmee het bureau een dreigend faillissement (met succes) wilde voorkomen. 

Buutvrij gaat Joolz ondersteunen met onder meer de merkstrategie, merkcommunicatie en productcampagnes, zowel nationaal als internationaal. Recent is er al een outdoor-campagne in Madrid uitgekomen van de hand van Buutvrij. Wanneer we het eerste werk in Nederland gaan zien, is niet duidelijk. 

Joolz werkte de afgelopen vier jaar samen met reclamebureau Lemon Scented Tea. Het lijkt erop dat die samenwerking met de keuze voor Buutvrij beëindigd is. 

Center Parcs kiest voor VML

Het WPP-bureau VML is de nieuwe 'Europese communicatiepartner' van Center Parcs. Een pitch met twee andere bureaus ging hieraan vooraf. VML en het vakantiebedrijf moeten samen de Europese markt optrekken om zodoende 'de groei van Center Parcs een extra zet te geven'.

Het Nederlandse VML (voorheen Wunderman Thompson) wordt verantwoordelijk voor de marketingactiviteiten van Center Parcs in de Nederlandse en Belgische markt. 

Marketingdirecteur Andres Neir de Back: 'Na onze rebranding vorig jaar willen we nu doorpakken. VML gaat ons helpen met een uitgekiende customer journey over alle kanalen. Géén losse flodders dus.'

Het vorige bureau van Center Parcs in Nederland was Ogilvy. Deze samenwerking is met de keuze voor VML beëindigd. 

Zonneplan kiest voor Yelflow

Na een pitchtraject tussen drie bureaus mag marketingbureau Yelflow uit Utrecht zich 'de officiële partner' van energiebedrijf Zonneplan noemen. Zonneplan heeft naar eigen zeggen sinds 2012 zo'n 125.000 Nederlandse woningen voorzien van zonnepanelen.

Ook biedt het bedrijf oplossingen voor de energietransitie, zoals laadpalen en thuisbatterijen. De samenwerking met Yelflow moet bestaan uit het 'verder automatiseren en personaliseren van de klantreis'. De samenwerking is inmiddels van start gegaan. 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie