Calamity Jane is een samenwerking gestart met Hunkemöller. Een pitch met twee andere bureaus ging hieraan vooraf. Het is de bedoeling dat Calamity Jane het komende jaar 'meerdere activaties' gaat uitrollen, zegt medeoprichter Geerke Catshoek. Eerste wapenfeit is een activatie met Valentijnsdag; als het bedrijf hier blij mee is, moet de samenwerking worden doorgezet, aldus Catshoek. De samenwerking met pr-bureau Mooi blijft bestaan.
SOS Valentine
De campagne rond Valentijnsdag heeft de boodschap 'most epic Valentine-fails ever'. Calamity Jane en Hunkemöller deden 'een onderzoekje' waaruit blijkt dat een Valentijnsdate vaak helemaal niet zo spannend verloopt als van te voren gehoopt. Het bureau bedacht de 'SOS Valentine', een scooter-bezorgservice in Amsterdam en Berlijn die tortelduifjes te hulp schiet als hun Valentijnsdag in het water dreigt te vallen.
Catshoek: 'Als je thuis een feestje hebt, maar de drank is op, of je bent aan het koken en je mist een ingrediënt, kun je dat in een paar minuten in huis hebben. Wij wilden van Hunkemöller ook zo'n soort redder in nood maken, die een verrassingspakket komt langsbrengen om je Valentijnsdag een beetje op te spicen.'
De 'SOS-pakketjes' bevatten naast lingerie ook concertkaartjes en restaurantbonnen. De activatie wordt uitgerold in outdoor (Amsterdam en Berlijn) en op social media. De fotografie komt van de hand van productiebureau Kaos. Meer over de activatie hier.
Calamity Jane, vernoemd naar de eerste vrouwelijke cowboy, is in 2021 opgericht door Geerke Catshoek en Kiona de Vries. Het bureau wil als 'vrouwenbureau' een frisse wind in 'door witte mannen gedomineerde' reclamewereld realiseren. Calamity Jane werkt voor merken als Bruut Bier, Women Inc. en SNS Bank.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!