De Rijksoverheid selecteerde vorig jaar via een aanbestedingsprocedure vijf bureaus voor een nieuwe raamovereenkomst campagnedienstverlening. De bureaus Roorda, Open Now (TBWA en D&B), Cheil, Noise en MMS Groep (Publicis) strijden sindsdien door middel van mini-competities om de grote, middelgrote en kleine campagnes voor zich te winnen. Roorda heeft onlangs twee van deze grote campagnes gewonnen.
De Belastingdienst was de afgelopen vier jaar klant bij KesselsKramer, dit voorjaar heeft Roorda, na een mini-competitie het stokje overgenomen. Voor het ministerie van VWS betreft het een bundel van campagnes rondom preventie en gezonde leefstijl. Onder deze bundel vallen campagnes over genotsmiddelen, gezondheid, zwangerschap, medicijnen, et cetera. Onnderwerpen voor campagnes zijn ‘rookvrije schoolterreinen’, ‘voorkom overmatig alcoholgebruik’, ‘antibioticaresistentie’ en ‘gezond seksueel gedrag’. Ook de NIX18 campagne valt hieronder.
Roorda ontwikkelde NIX18 vijf jaar geleden en behoudt met deze overwinning het account.
Joeri Jansen (Creative Director Roorda Reclamebureau): 'In Het Nationaal preventieakkoord zijn een aantal ambitieuze doelen vastgelegd waar wij graag onze tanden in zetten. Samen met de Rijksoverheid en ruim 70 organisaties gaan we onder andere het roken, overmatig alcohol gebruik en overwicht terugdringen. De Belastingdienst doet daar zeker niet voor onder. De kern van de nieuwe campagnestrategie van de Belastingdienst is op relevante momenten met relevante onderwerpen voor burgers en bedrijven aanwezig zijn.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!