Overslaan en naar de inhoud gaan

Festival WeMakeThe.City lanceert campagne rond ‘optimistisch creactivisme’

Creatief directeur Marcel Kampman noemt de campagne een 'creatieve manifestatie van de intenties van het festival'.
I am the City
I am the City

De metropoolregio Amsterdam biedt volgende week onderdak aan de tweede editie van WeMakeThe.City. Het innovatiefestival behandelt zo'n beetje alle stedelijke onderwerpen - van duurzaamheid, gezondheid, onderwijs en woningbouw tot mobiliteit, cultuur, technologie en economie. Rode draad is inclusiviteit, vandaar het motto: For All Of Us.

related partner content for mobile comes here

Niet tegen, maar vóór

Met de branding en visuele identiteit van het festival haakt de organisatie in op, wat creatief directeur Marcel Kampman noemt, ‘optimistisch creactivisme’. Door een tegengeluid te laten horen tegen negatief activisime, is de campagne in de eerste plaats een creatieve manifestatie van de intenties van het innovatiefestival. ‘Niet tegen, maar vóór – vooruit.’

Op de festivalposters staan leerlingen van het Mundus College in Amsterdam met borden en spandoeken met daarop optimistische spreuken. Ook in de outdoorcampagne is dit terug te zien, evenals in de posters die zijn gemaakt voor de diverse conferenties, expedities en exposities van het festival en in het uitgebreide, 200 pagina’s dikke festivalmagazine. 

WeMakeTheCity is een initiatief van de Gemeente Amsterdam, Amsterdam Economic Board, Pakhuis de Zwijger, Waag, Amsterdam Smart City en AMS Institute. De campagne kwam tot stand in nauwe samenwerking met mediapartner Het Parool. Daarnaast hebben deelnemende partijen veel eigen content ontwikkeld, zoals een serie van 35 online video’s en een serie podcasts ontwikkeld, zegt Maurice Seleky, hoofd marketing & communicatie bij Pakhuis de Zwijger.

Credits
Marcel Kampman (creative director), Stang (illustratie), Martine Eyzenga (ontwerp), Theo van der Vlugt (copy), Cees Glastra van Loon (fotografie), leerlingen van het Mundus College, Jeroen Mons (film), Bjorn Eerkes (film), Diets Dijkstra (muziek), teams Pakhuis de Zwijger & WeMakeThe.City (campagnecoördinatie, PR, videoserie, podcastserie & community management), Digital Natives (webdevelopment), ActiveTickets (ticketing) en inwoners van de metropoolregio Amsterdam. 

Festivaltrailer 'WeMakeThe.City'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in