De samenwerking tussen beddenmerk Auping en reclamebureau Buutvrij is na zeven jaar tot een eind gekomen. In een vrij persoonlijke post op LinkedIn neemt Buutvrij-directeur Reuben Alexander op geheel eigen wijze afscheid.
Hij kijkt terug op 'last-minute klussen, lastige briefings en waardevolle communicatie. Elkaar kwijtgeraakt en toch weer gevonden. Een lach, een traan, het zat er allemaal in. Net een relatie. We hebben de wereld uitgerust en het goeie voorbeeld aan de beddenindustrie gegeven', aldus Alexander.
Met name de maatschappelijke campagne '15 miljoen matrassen' van de hand van Buutvrij viel meermaals prijzen, onder meer bij de SAN Accent, Esprix en journalistenprijs Epica. In 2020 werd Auping bekroond tot SAN Adverteerder van het Jaar.
De samenwerking met Buutvrij liep zo ongeveer gelijktijdig met het dienstverband van Ine Stultjens, die van 2016 tot eind 2023 marketingdirecteur van het familiebedrijf uit Deventer was. Wieke van Dijk heeft haar destijds opgevolgd. Stultjens werkt tegenwoordig als marketingdirecteur van Deli Home, leverancier van bouwmaterialen.
N=5
Het is nu duidelijk dat N=5 het nieuwe bureau van Auping wordt. Dat bevestigen diverse goed ingevoerde bronnen aan Adformatie. Een grote klant als Auping zal een welkome toevoeging zijn aan het portfolio van N=5, dat vorig jaar ABN Amro zag vertrekken naar Ace. Het Amsterdamse reclamebureau N=5 werkt verder voor merken als Consumentenbond, Kamer van Koophandel en Holland & Barrett. Het bureau zit ook in de pitch van Defensie.
Aan de keuze voor N=5 ging geen pitch vooraf, wel is er met meerdere bureaus gesproken. Wanneer het eerste werk van N=5 voor Auping moet uitkomen, is niet bekend.