Overslaan en naar de inhoud gaan

Hyundai Nederland kiest na pitch voor Altavia Unite en Mayster

Altavia Unite en Mayster richten voor Hyundai een nieuw virtueel bureau op: Uri Collective.
Hyundai Uri collective
Hyundai Uri collective

Hyundai Nederland heeft al zijn marketingactiviteiten neergelegd bij de bureaucombinatie Altavia en Mayster. De afgelopen zeven jaar was iO het bureau van het automotivemerk. Aan de keuze ging een pitch vooraf waar in de laatste fase ook Blauw Gras en True Ideas meededen.  

related partner content for mobile comes here

Altavia Unite en Mayster gaan gezamenlijk opereren als een virtueel agency onder de naam Uri Collective. De naam 'URI' is van Koreaanse oorsprong en staat voor 'wij'.  

Leon van Schie, sinds een jaar marketingdirecteur bij Hyundai Nederland, zegt voor Uri Collective te hebben gekozen vanwege de ervaring op het gebied van digital, social, performance en automotive: ‘We zijn met Hyundai een nieuwe fase van het merk ingegaan. Hyundai is nu sinds 45 jaar actief op de Nederlandse markt en is met een compleet vernieuwd modellengamma in alle segmenten en aandrijflijnen gevestigd in de sweet spot voor de Nederlandse consument. Met een serie spannende launches in het verschiet willen we andere doelgroepen aanspreken.’  

Hyundai behoort tot de top 10 automerken in Nederland. De Ioniq 5 N - gepositioneerd als de snelste EV van het moment is net gelanceerd - en dit jaar wordt ook een kleine, betaalbare elektrische EV op de markt gebracht.  

Digitale arena

Altavia Unite en Mayster werkten als afzonderlijke bureaus al eerder samen op verschillende klanten. De oprichters kennen elkaar uit het verleden toen Altavia Unite voor BMW werkte. Altavia Unite gaat zich richten op digital, social en merkactivatie, terwijl Mayster de (vaak internationale) campagnes en dealercommunicatie voor zijn rekening neemt.  
Ferry Bol, creative director van Altavia Unite: ‘In de digitale arena van vandaag zijn creativiteit en performance de sleutels tot succes. We kijken ernaar uit om samen met het team van Hyundai het merk de komende jaren naar een volgend level te brengen.’ 

Marcel Buining, managing director van Mayster: ‘De kans om samen te werken met Hyundai Nederland is een fantastische uitdaging voor Mayster.’ 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in