Ashwin Murli en Mark Schoones beginnen bureau MIX

Bureau positioneert zich rond waarde toevoegen.

Credit: Lyanne van Bodegom

Mark Schoones en Ashwin Murli introduceren MIX, een bureau dat zich positioneert rond waarde toevoegen. 'Van propositie tot organisatie. Van het merk tot de relaties die het merk aangaat.'

Schoones: 'Waarde toevoegen. Dat is wat veel bureaus ambiëren en wat veel klanten van bureaus verwachten. Maar veel bureaus zitten opgesloten in een eigen silo of specialisme. Dan glijdt marketing al heel snel af naar marcom. Dat is een te smalle focus als je waarde wilt toevoegen, in onze ogen. Het betekent dat het tijd is voor een ander perspectief. Voor een bureau dat je niet alleen helpt met je boodschap maar ook de interacties en ervaringen die een merk biedt.'

Vijf niveaus

Deze nieuwe insteek baseert MIX op het zelf ontwikkelde, strategische Value Architecture Model. Murli legt uit: 'Dit model is het kompas voor alles wat we doen. We analyseren organisaties hiermee op vijf niveaus: propositie, merk, publiek, relaties en organisatie. Op basis van deze analyse ontwikkelen we strategieën en concepten op de vlakken waar dat nodig is.'

Deze aanpak zorgt ervoor dat de concrete output van het bureau varieert. Murli: 'Het kan betekenen dat we een nieuwe merkidentiteit voor je ontwerpen, je propositie doorontwikkelen of je creatieve leveranciers begeleiden. Maar de conclusie kan ook zijn dat de échte waarde intern gegenereerd wordt. Dus dat we een inhouse team opzetten, je creatieve workflows optimaliseren of je employer branding verbeteren.'

Wayne Parker Kent

Murli en Schoones werkten beiden bij Wayne Parker Kent. Schoones was creative director en vertrok november vorig jaar. Murli was naast zijn periode als art director bij Wayne Parker Kent ook werkzaam als art - & creative director bij Accenture Interactive, Label A, Johnny Wonder en Limelights. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie