Overslaan en naar de inhoud gaan

Een nieuw verdienmodel voor Lely International

Hoe Lely International het dagelijkse leven van melkveehouders aangenamer maakt door slimme en innovatieve oplossingen.
Partner
Blauw Research

We willen onze klanten in staat stellen om op basis van nieuwe inzichten, kansen te ontdekken en succesvolle verandering tot stand te brengen in hun organisaties. Creating Positive Change brengen we tot leven met ons IFS model

Lees meer

Insights : We stellen de juiste vragen om consumenten en klanten beter te begrijpen. We hebben veel ervaring in het gebruik van zowel de meest gerenommeerde als de meest innovatieve methodes.

Foresights : We luisteren naar onze klanten om hen te helpen het onverwachte te ontdekken. Daarvoor gebruiken we voorspellende modellen en data uit communities.

Sparks : En we inspireren! Omdat maar al te vaak zelfs de beste ideeën in een rapport op een plank belanden. Daarom maken we creatief gebruik van design en workshops om spelenderwijs insights en foresights te implementeren, om te zorgen dat wij onze belofte waarmaken en positieve veranderingen teweeg brengen.

Lees minder
Een nieuw verdienmodel voor Lely International
Een nieuw verdienmodel voor Lely International

Lely International maakt het dagelijkse leven van melkveehouders aangenamer door slimme en innovatieve oplossingen aan te bieden. Ze zijn groot geworden met melkrobots en machines voor onder andere het verdelen van voer en het reinigen van stallen.

De machines herkennen  op basis van bijvoorbeeld eet- en loopgedrag in een vroeg stadium of een koe ziek is of ‘tochtig’. De informatie is toegankelijk gemaakt via een managementsysteem. In de loop van de jaren is het belang van de data software toegenomen en om in de toekomst de dienstverlening verder uit te kunnen breiden is het nodig het verdienmodel hierop aan te passen. De overstap naar een subscription fee ligt dan voor de hand, dat wil zeggen: een prijs per koe per maand. Waarbij de veehouder kan kiezen tussen een good, een better en een best optie.

 

Maar hoe bepaal je wat in de basis moet (good) en welke functionaliteiten een meerprijs rechtvaardigen?

Blauw heeft hierbij goed kunnen helpen. Op basis van een internationaal conjunct meten onderzoek is in kaart gebracht welke functionaliteiten het meest waardevol zijn voor de veehouders. Met behulp van de marktsimulator zijn verschillende scenario’s doorgerekend en is er een gefundeerde keuze gemaakt voor de inrichting van het prijsmodel. Met het nieuwe model kan Lely weer vooruit en ook in de toekomst het leven van de melkveehouders veraangenamen.

Meer weten over onze conjunct meten aanpak?

Lees er hier meer over of vraag 't aan Binne Heida

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Blauw Research

We willen onze klanten in staat stellen om op basis van nieuwe inzichten, kansen te ontdekken en succesvolle verandering tot stand te brengen in hun organisaties. Creating Positive Change brengen we tot leven met ons IFS model

Lees meer

Insights : We stellen de juiste vragen om consumenten en klanten beter te begrijpen. We hebben veel ervaring in het gebruik van zowel de meest gerenommeerde als de meest innovatieve methodes.

Foresights : We luisteren naar onze klanten om hen te helpen het onverwachte te ontdekken. Daarvoor gebruiken we voorspellende modellen en data uit communities.

Sparks : En we inspireren! Omdat maar al te vaak zelfs de beste ideeën in een rapport op een plank belanden. Daarom maken we creatief gebruik van design en workshops om spelenderwijs insights en foresights te implementeren, om te zorgen dat wij onze belofte waarmaken en positieve veranderingen teweeg brengen.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in