Ara en New Growth Strategies (beide onderdeel van TBWA) gaan een verregaande samenwerking aan. Vanaf jongstleden 1 juli is New Growth Strategies dan ook de vaste strategische partner van Ara op het gebied van employer – en internal branding.
Uitstekende medewerkers
Ara had met Ara M/V al een bureaumerk dat zich specifiek richtte op employer branding (onder meer voor PostNL, KPMG en Erasmus Medisch Centrum). Dat krijgt nu een andere naam: Ara Employ. Die nieuwe merknaam dient om de nieuwe fase in de ontwikkeling te markeren. Met Ara Employ zegt het bureau inhoud te willen geven aan de ambitie om bij te dragen aan de ontwikkeling van merken in de volle breedte. ‘Immers’, zegt Ara Creative Agency, ‘zowel goede klanten als uitstekende medewerkers zijn essentieel voor de groei van organisaties.’
Waarom Ara Employ de kennis en kunde van New Growth Strategies nodig heeft? ‘Wij vullen elkaar prima aan. New Growth Strategies herbergt, onder leiding van Marc van Eck, die Internal Branding in Nederland groot heeft gemaakt, inmiddels een team van 10 strategen.’
Mogelijk samen investeren
Volgens Paul Kroef, algemeen directeur van Ara, zegt dat NGS en Ara Employ nu gescheiden entiteiten, maar dat de samenwerking 'veel verder gaat dan het inhuren van uren'. Kroef: 'We zitten er beiden ondernemend in om met Ara Employ en NGS een zeer complete dienst op het gebied van employer - en internal branding te leveren. Dus ook mogelijke investeringen en marktbewerkingen doen we samen.'