Overslaan en naar de inhoud gaan

180 Kingsday lanceert brand consultancytak Tilt

Met executive strategy director Tiina Salzberg aan het roer, wil TILT de groeipotentie bij merken ontsluiten.
180 Kingsday lanceert brand consultancytak Tilt
180 Kingsday lanceert brand consultancytak Tilt
© Strategy director Tiina Salzberg
180 Kingsday lanceert brand consultancytak Tilt
180 Kingsday lanceert brand consultancytak Tilt
© Strategy director Tiina Salzberg

180 Kingsday heeft de lancering aangekondigd van haar consultancytak Tilt. Als uitbreiding op de bestaande business wil Tilt met strategisch merkdenken praktische oplossingen bieden die moeten leiden tot tastbare bedrijfsresultaten. 

related partner content for mobile comes here

Tilt is al sinds 2019 onder de radar operationeel voor klanten zoals PepsiCo, Unilever en Danone. Het merk legt uit dat het is ontstaan ​​uit een toenemende vraag naar merkadvies dat zowel inventief als uitvoerbaar is, en naadloos aan moet sluiten op creatieve en innovatieve marketing-output. Geleid door Tiina Salzberg, 180 Kingsday's executive strategy director en head of planning, moet Tilt het DNA van 180 Kingsday weerspiegelen met de kernvisie dat niets zo krachtig is als een nieuw perspectief.

180 Kingsday lanceert brand consultancytak Tilt
180 Kingsday lanceert brand consultancytak Tilt Logo Tilt

'We verwerpen middelmatigheid'

Sander Volten, CEO van 180 Kingsday: ‘Terwijl bedrijven zich een wereld na de Corona crisis proberen voor te stellen, speelt TILT in op de behoefte van klanten aan creativiteit, 180-graden denken en het mobiliseren van de verschillende perspectieven binnen hun bedrijf. Het lanceren van een brand consultancy als een opzichzelfstaand aanbod is daarom een actuele, relevante en belangrijke stap voor ons.’

Tiina Salzberg: ‘Tilt richt zich op echte wezenlijke, menselijke behoeften en het karakter en de overtuiging van een merk. We zien dat merken vaak vastzitten in een vast patroon, starend naar dezelfde gegevens en steeds dezelfde vragen stellend. Wij werken nauw samen met onze klanten om dat patroon te doorbreken. Daarbij geloven we niet in één formule of aanpak; in plaats daarvan zoeken we samen met klantteams naar gedurfde nieuwe posities. We rollen onze mouwen op en verwerpen voor de hand liggende middelmatigheid, terwijl we ook pragmatisch, helder en doordacht blijven. We zoeken de feiten, vertellen de waarheid en kiezen een mensgerichte benadering om groeipotentie te ontsluiten. Het is enerverend en verfrissend, en iets dat ik al zeker tien jaar wil doen.’

'Tilt blijft een flexibel onderdeel van 180 Kingsday'

Salzberg legt uit dat leden van het Tilt-team meer als strategische coach gaan opereren dan als adviseur: ‘Ze gaan intensief samenwerken met merken en organisaties om de juiste problemen te identificeren om zo tot een verfrissend perspectief te komen.’ Salzberg geeft daarbij aan dat Tilt een flexibel onderdeel van 180 Kingsday blijft, met een kernteam bestaande uit senior strategy director Philip Jackson, strategy director Georgia Craib en data- en insights analyst Katie Melkonian.

Emma de Szoeke, svp global marketing capability at PepsiCo, heeft het afgelopen jaar ervaren hoe het is om met Tilt te werken: ‘ Tilt heeft een voorname rol gespeeld in het revolutionairen van onze strategische merkbenadering, positionering en purpose denken.’ 

Tilt gaat een scala aan diensten aanbieden, waaronder Brand Purpose, Archetypal Branding, Portfolio Architecture, Brand Identity en Marketing Capability Training.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in