Maze-One maakt de stap naar de Scandinavische markt en opent een kantoor in Denemarken: Maze-One Nordics. Het bureau dat Tim van der Bilt vorig jaar september met The Valley begon, ontwikkelt commerciële mogelijkheden voor Nederlandse merken op het ad tech platform van Amazon. Ook bol.com is klant.
Maze-One gaat in de Scandinavische markt werken vanuit een zogenaamd 'Hub and Spoke' model. De tech en executie worden gedaan vanuit het kantoor in Amsterdam, de sales en consultancy lokaal. Michael Chabert (ex-CCO Adform) gaat het filiaal daar leiden. Volgens Van der Bilt kan Maze-One op deze manier verder expanderen in Europa. ‘Door ons Hub and Spoke model kunnen we snel, efficiënt en met behoud van kwaliteit en consistentie schakelen. Het vinden van de juiste mensen om de vestigingen te leiden kost in feite de meeste tijd. In september staat de opening gepland van een ander Europees land.'
Winst in Nederland
Maze-One wordt in Amsterdam geleid door Tim van der Bilt, Michelle Theeuwen en Martine Kevelham die begin dit jaar overstapten van bol.com. De vestiging in Amsterdam heeft zo'n veertig klanten waaronder Unilever, Hunkemöller, Coca-Cola, HG en FNG Group en is volgens Van der Bilt 'na nog geen jaar al winstgevend'.
Hij benadrukt dat er voor retailers en merken nog veel te winnen is op Amazon. ‘Als je ziet hoe grote merken zich presenteren op Amazon, dan is er nog een lange weg te gaan. Ze maken nog weinig gebruik van de branding en merkbeschermingsopties die Amazon biedt, zoals storefronts, video en brand policing, terwijl juist op Amazon honderden miljoenen consumenten met hun merk in aanraking komen.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!