Adnight, de open avond van de Amsterdamse reclamebureauwereld, vindt dit jaar op vrijdag 4 oktober plaats. Het evenement trekt elk jaar (sinds 2016) zo'n 6.000 bezoekers. De organisatie voert een aantal wijzigingen door om bezoekers 'een nog betere ervaring' te kunnen bieden.
'Dit jaar ligt de nadruk op een betere verbinding met de verschillende creatieve hubs in de stad. Het programma bestaat uit ruim 200 talks, workshops en activiteiten verspreid over Amsterdam. We willen het zodoende makkelijker maken voor bezoekers om het onderste uit de kan te halen', zegt Wybe Sallows, medeoprichter van Adnight.
De officiële opening vindt plaats aan de Schinkel en het 'talentprogramma' is op het Amsteldok te bezoeken. De afterparty, vorig jaar nog in Paradiso, verplaatst zich naar de The Other Side in de Houthavens
De formule van Adnight blijft verder ongewijzigd: bureaus kunnen nog altijd een eigen programma organiseren om zichzelf te presenteren aan vakgenoten, marketeers en talent. Bezoekers kunnen met behulp van een app een selectie maken van de bureaus en activiteiten die ze op de avond willen bezoeken.
Eerste bureaus
De eerste deelnemende bureaus hebben zich al aangemeld: &MediaGroup, Awol, Ace, Alfred, Publicis Groupe, Boomerang Agency, Cantona, Code d’Azur, Dept, Dentsu Creative, MediaMonks, M&C Saatchi Sport & Entertainment, Serviceplan Group, New Kith, On a Daily Basis, iO, TBWA\Neboko, Team Lewis, YellowGrape, DesignBridge, Kantar, GroupM, Team5pm, Ogilvy Amsterdam, Hamilton Bright Group en Wefilm Creative Agency. Het is de bedoeling dat er de komende weken meer bureaus zullen volgen.
Adnight vindt plaats op vrijdag 4 oktober van 17:00 tot 22:00 uur. De afterparty begint om 22:00 uur en 'gaat door tot laat', aldus de organisatie. Tickets zijn hier verkrijgbaar.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!