Data & Insights / APRIL 24, 2013 08:28 Total cost of ownership is zó 2012 Het zal je niet verrassen dat de laatste paar jaar steeds meer organisaties last hebben van enorme prijsdruk. Waar dat vroeger vooral…
Data & Insights / APRIL 3, 2013 13:44 Ontsnappen aan prijsdruk: drie vergeten strategieën Vaak gehoord, en al helemaal in de B2B: bij gebrek aan onderscheidend vermogen van onze producten en diensten blijft prijs het enig…
Media / MARCH 15, 2013 14:46 NPO of Nederland? Er is al veel geschreven en commentaar geleverd op de voorgenomen naamsverandering van de Nederlandse TV zenders naar NPO 1, 2 , 3,…
Merkstrategie / FEBRUARY 14, 2013 15:53 It’s emotional, stupid Wij B2B-marketeers zijn werkelijk vrij stom te noemen. Ja ik ook. We zijn namelijk zo stom om te geloven dat onze waarde…
PR / FEBRUARY 4, 2013 10:41 “Wij hebben niet de juiste mensen.” Over moeten, willen, en kunnen Laatst bezocht ik een commercieel directeur die veel aandacht had besteed aan zijn marketing- en salesplan voor het komend jaar. Hij had…
Influencer marketing / JANUARY 14, 2013 10:24 De vlucht naar voren Nu het nieuwe jaar goed en wel is begonnen en alle beschouwingen van 2012 in al dan niet digitale ‘trash cans’ aan het verdwijnen zijn,…
Programmatic / DECEMBER 17, 2012 10:07 De overtreffende trap van uniciteit ‘Your airline’, ‘net een beetje beter’, ‘met de hartelijke service’, ‘born to be cheap’, ‘daar word je…
PR / NOVEMBER 26, 2012 10:46 Te weinig nieuwe klanten? Speel je ‘hunters' vrij Van de week hoorde ik het weer aan een directietafel: “We hebben veel te weinig hunters en te veel farmers”. Ongetwijfeld herkennen…
Design / NOVEMBER 6, 2012 08:21 De marketingpower van cookies in de fysieke wereld Onlangs was ik bij een interessante lezing van Petri Parvinnen, de Zweedse hoogleraar sales en marketing die veel onderzoek doet naar…
Reputatie & crisis / OCTOBER 22, 2012 08:31 Mag je online in iemands psyche kijken? Laatst mocht ik op de Amsterdam Business School voor een groep van 80 MBA Alumni iets vertellen over digital strategies in marketing en…