Nationaal Slavernijmuseum is een toonbeeld voor het omgaan met maatschappelijke weerstand, stelt Paul Stamsnijder.
Afgelopen jaar werd het woord crisis zo snel, zo gemakkelijk en zo vaak clichématig gebruikt, dat het begrip is uitgehold.
Merken kunnen op twee manieren reageren op Poetins agressie: pragmatisch of principieel. Hoe sta je aan de goede kant van de geschiedenis?
Politicus baseert zich op een vooroordeel: 'communicatie' is vooral bezig zijn met het verpakken van beleid, spinning en framing.
Campagne is misschien interessant, maar vooral niet relevant. Dan word je weggehoond, betoogt Paul Stamsnijder.
De optimist in mij zegt dat hardloopster Sifan Hassan ook het integratiedebat heeft gewonnen. Wat een topmens, schrijft Paul Stamsnijder.
Met grote woorden over leiderschap sorteer je voor op gezichtsverlies.
Voetbal vraagt om spelers die kleur bekennen en een bond die niet wegduikt.
De reputatie van Ryanair is al niet best. De dienstmededeling over het handelen bij de gijzeling van Protasevitsj doet zeker geen goed.
Campagnes rond leiderschap en minder rond boodschap waren de winnende, en dat is slimme marketing.
Een gesloten samenleving opgebouwd uit bubbles en echokamers is een enorm risico en geeft het communicatievak een belangrijke opdracht.
Rendement of reputatie? Dat was de afweging waar bedrijven als Hema, Action, Zeeman en Wibra een afweging in moesten maken.
Een schande voor het korps of een slachtoffer met een oorlogstrauma? De uitersten van een gevallen held.
The King's Speech. Willem-Alexander sprak als historicus, als kleinzoon, maar vooral als voorbeeldig staatshoofd.
De afgelopen weken neemt de kritiek op het OMT toe. Wie zitten erin, hoe zijn zij geselecteerd, hoe komen hun adviezen tot stand?
De premier duidde diverse duivelse dilemma’s, toonde zich kwetsbaar en begripvol naar alle Nederlanders die gewoon willen leven.
Hoe een knuffelkakker een issue op de kaart weet te zetten.
De coronacrisis is meer dan een virus. Het kabinet zal meer begrip en compassie moeten tonen met hoe dit mensen raakt.
Waarom de proactieven hun zaakjes beter op orde hebben bij het uitbreken van een crisis die niemand zag aankomen.
'Communicatie vergt een open blik naar de samenleving.' Paul Stamsnijder blikt vooruit op 2020.