Maak je klanten niet boos, en je meest enthousiaste klanten al helemaal niet!
Kosten besparen, meer impact én overtuigingskacht! Een heel leger aan enthousiaste fans, die gratis jouw marketing doen. Dat wil toch iedereen? Helaas is dat niet zo 1-2-3 geregeld. Fans moet je verdienen. Eerst aan de binnenkant van je organisatie, en dan pas daarbuiten.
Social media is meer dan online reputatiemanagement en klantcontact. Slimme bedrijven benutten ook de kansen voor de interne organisatie. Digital native Jacob Morgan schreef er een boek over, dat onlangs verscheen. Zijn conclusie is de mijne: de weg er naartoe is uitdagend, en de beloning is groot.
Het lijkt vaak zo makkelijk. Als je er middenin zit, is het een stuk ingewikkelder: social media in de praktijk. Lees je een boek of een blogpost, dan komt al snel de gedachte op: ‘Mooi, dat doen we even!’ Zeker als je voor een grotere organisatie werkt, kan het je meer moeite kosten dan gedacht. De reden? Social media zijn niet alleen middelen, maar een overtuiging, een manier van leven…, en werken.