Nieuw onderzoek van Mediabrands met neuroscience en machine learning tech toont effecten van video content op completion rate.
Waar wonen je meest waardevolle klanten en wat voor socio-demografisch profiel hebben zij?
Tijd voor een grote schoonmaak van ongewenste tags en trackers.
Er valt goed te verdienen aan reclamevrije content. Netflix en Spotify weten dat al een tijdje.
Hoe verbind je een IP-adres, cookie, device ID en mailadres aan een persoon, was de centrale vraag in Spanje.
Onderzoek toont 27% extra omzet door ondersteuning folder met online inzet.
Future proof kijkonderzoek zou ons op den duur meer inzichten moeten geven in kijkkwaliteitcijfers over alle platforms.
Bij contentstrategie moet niet alleen rekening worden gehouden met wat veel consumenten liken en bekijken, maar vooral om wat zij willen delen.
Datavisualisatie om de datavisualisatie floreert. We weten realtime wat de wereld doet, luistert, zoekt en liked. En wat kunnen we daarmee?
Er ontstaan drie groepen adverteerders: all inclusives, hybrids en testers.
De rol van social media in de boardroom: welke platforms worden gebruikt, wat wordt geliked en om welke onderwerpen gaan de discussies? Is het waar dat top management nauwelijks gebruik maakt van social media? Social media gedrag onder managers ontrafeld.
Hoe je de kracht en hardheid van je propositie test met het OYM model
Van gokken naar weten met data die bij veel adverteerders al voorhanden is.
De toekomst van privacy en ons grote dilemma: The Circle van Dave Eggers schetst een wereld waarin iedereen transparant is en privacy niet bestaat. Wat kunnen wij als consumenten, adverteerders en mediabedrijven doen om dit scenario af te wenden?
De hamvraag…. Wat is ‘onze’ data waard?
Op SXSW geven veel sprekers aan dat ze op zoek zijn naar nieuwsgierige marketeers met een analytische inslag. Menno van der Steen (Head of Mediabrands Marketing Sciences) zet voorwaarden op een rij voor het succesvol bewerken van big data.
Technologie drijft innovatie: ook in media. Marketeers weten meestal niet wat er technologisch mogelijk is. Tip: bezoek een hackathon, zegt Menno van der Steen (Mediabrands).