Opeens lijkt het of Adblockers het einde betekenen van de digitale verdienmodellen. Maar de grootste bedreiging is de beperkte zichtbaarheid van online advertenties.
Door de versnippering van het printlandschap zal het bereiksonderzoek minder titels betrouwbaar kunnen meten. Het enige ‘objectieve’ cijfer dat nog overblijft, is de oplage. Maar dan niet in de nu voorgestelde vorm van voortschrijdend jaargemiddelde: ‘Moving Annual Total’ (MAT).
FOAM wil een nieuw bereiksonderzoek, maar is dat wel zo onmisbaar?
Muziek is vaak het stiefkindje bij de productie van TV-commercials. Ten onrechte. De goede muziek zorgt ervoor dat uw reclame 10%-30% beter werkt.
Of consumenten op sociale media ‘iets’ doen met merken wordt vooral bepaald door hun eigen drang tot behoeftenbevrediging en niet zozeer door de eigenschappen van het merk. Daan Muntinga schreef bij SWOCC een intrigerend proefschrift over COBRA’s: Consumers Online Brand-Related Activities. Wie doet wat met welke merken en waarom op sociale media?
Deze keer nog een prijswinnend onderzoek.
Adformatie introduceert de Adformatie Top 100 van Onmisbare Mensen in het Vak. Maar wat heet ‘Onmisbaar’ en wat is ‘het Vak’?