Het gebruik van ChatGPT en andere AI-toepassingen is niet zonder juridische risico's op het terrein van het auteursrecht. Welke zijn dat?
De mogelijkheden van bekende personen om op te treden tegen verwijzing naar hun persoon in reclame lijken te zijn ingeperkt.
Frito-Lay is er voorlopig in geslaagd om het uiterlijk van de Tijgernootjes te monopoliseren via de band van het merkenrecht.
Als direct marketing bij ons strenger wordt beoordeeld dan in andere Europese landen, kan dat de belangen van Nederlandse bedrijven schaden.
Reclamebureaus en adverteerders doen er goed aan om de betalingsvoorwaarden in hun samenwerkingsovereenkomsten eens goed onder de loep te nemen.
Advocaat auteursrecht en reclamerecht Daniël Haije analyseert de uitspraak van het hof dat “Zo. Nu eerst een Bavaria” niet auteursrechtelijk beschermd is.
Hoe ga je als onderneming om met negatieve online reviews? Marcomadvocaat Daniël Haije geeft een paar nuttige tips.
Jouw superieure product vergelijken met het inferieure spul van je concurrent? Het mag! Echt.
Als reclamemaker ben je volledig verantwoordelijk voor de inhoud van je uitzending via Periscope. Hoe voorkom je problemen?