Volgens auteur Charlie Pownall zou online reputatiemanagement veel transparanter en real-time moeten zijn.
Operatie, juridische én marcom-afdeling zullen beter moeten samenwerken om online reputatie te waarborgen.
Banken moeten juist meer experimenteren met data. ‘Als je problemen gaat oplossen, dan ben je eigenlijk al te laat’.
Het is alweer twee weken een feit en het ging stilletjes aan ons voorbij: de eerste berichten zijn uit Google verwijderd na de uitspraak van het Europese Hof van Justitie. Wil je in the Guardian bijvoorbeeld lezen welke Schotse scheidsrechter in 2010 werd geschorst na liegen over een strafschop? Via Google kun je daarover niks terugvinden. Volgens Eric Schmidt, de ceo van de zoekmachinegigant, draait alles hier om de balans tussen het recht om te weten en het recht om vergeten te worden.
Wie is de klant? En is de klant wel wie hij zegt die hij is? Geen filosofische vragen, maar hele praktische.
De reacties waren lauw aangaande mijn vorige blog over de uitspraak van het Europese Hof van Justitie, dat Google verantwoordelijk wordt voor alle Europese content. Het is ook moeilijk te bevatten; Europa braakt vaker iets uit en wat voor gevolgen heeft dat nou werkelijk?
Zoekmachinegigant Google is vanaf 13 mei verantwoordelijk voor alle Europese content die de zoekmachine indexeert en ordent, zo blijkt uit een uitspraak van het Europese Hof van Justitie. Door het nieuwsbericht gingen bij mij alle bellen rinkelen. Hoe kan het dat Google verantwoordelijk wordt gehouden? En wat zijn de gevolgen voor alle zoekopdrachten en content die in Europa worden gepubliceerd?