Overslaan en naar de inhoud gaan

Wegenwacht vs Route Mobiel: de tussenstand

Op nu.nl staan enkele resultaten van het onderzoek van de Consumentenbond naar autohulpdiensten. De bond enquêteerde bijna 500 mensen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op staan enkele resultaten van het onderzoek van de Consumentenbond naar autohulpdiensten. De bond enquêteerde bijna 500 mensen met pech langs de weg. Conclusie is dat de strijd tussen de Wegenwacht en Route Mobiel spannend blijft.

related partner content for mobile comes here

In het kort: de krijgt een iets hoger rapportcijfer (8,1) dan (7,8) en heeft een aanzienlijk hoger percentage in het succesvol repareren ter plekke. Slechts 11 procent leidt tot wegslepen vs Route Mobiel 25 procent. De merkdealer scoort hier ook slechter: 23 procent.

Maar Route Mobiel is weer stukken goedkoper én veel sneller ter plekke. 71 procent van de gevallen zijn ze er binnen 30 minuten vs Wegenwacht 64 procent.

De ANWB onderstreept ook in zijn commercials de kwaliteit van de Wegenwacht terwijl Route Mobiel een 'geen fratsen'-strategie in de communicatie voert. Dat mag je graag zien als toeschouwer en als consument. Hier is echt iets te kiezen en hier is een echte concurrentiestrijd aan de gang. Welke strategie wint en welke is marketingmislukking deel 7?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in