Overslaan en naar de inhoud gaan

Opportunity seeking

Twee weken terug werd er hier al over geblogd.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Twee weken terug werd er al over geblogd. Toch wil ik nog wat toevoegen. De nieuwe dag en nacht tandpasta van . Ik vind het geniaal. Een zuiver voorbeeld van denken in kansen in plaats van problemen. Jarenlang werden we bestookt met extra bescherming voor de tanden: ze zouden nog witter worden, gaatjes voor goed passé! Voor mij bleef tandpasta altijd tandpasta?

related partner content for mobile comes here

De Day en Night tandpasta is echter revolutionair. had het al lang door. In (Harper Collins 1992), beschrijft hij een Ford-case. wilde meer auto's verkopen in Londen. De automotive aapte elkaar al jarenlang na in thema's als sneller rijden, zuiniger gebruik, meer ruimte etc. Deze manier van problem solving noemde hij Housekeeping. Het punt met het oplossen van problemen is dat zodra je ze bedenkt je concurenten zeer eenvoudig kunnen volgen. Daarom zei De Bono tegen Ford dat ze CCP (Central Car Parking) in Londen moesten overnemen. Met een Ford kan je vervolgens gratis parkeren in de binnenstad van Londen. Ford heeft dus een generieke meerwaarde. Deze manier van denken noemde hij opportunity seeking oftewel denken in kansen. (het is overigens nooit door gegaan omdat Ford claimt dat hun core-business in het maken van auto's ligt...)

Day en Night tandpasta komt ook voort uit opportunity seeking. Ik voorspel, met de aftrap van dit product, een nieuwe generatie producten. Stel je eens voor: dag en nacht conditionair, dag en nacht melk, dag en nacht brillen of wat te denken ochtend, middag, avond en nacht condooms, sigaretten etc.

Iemand nog leuke ideeën?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in