Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever gooit marketingstrategie om

Unilever lanceerde vandaag een grootschalige campagne onder de naam ‘Project Sunlight’, waarmee het overkoepelde merk Unilever voor het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het lijkt erop dat Unilever hiermee aansluit op het grootschalige campagne-offensief van Procter & Gamble, die dit jaar met de ‘Thank you Mom’-campagne ook voor het eerst een prominent podium gaf aan het concern als geheel.

related partner content for mobile comes here

Waar ook Unilever voorheen vooral op merkniveau communiceerde, ligt in de nieuwe campagne de focus geheel op het moedermerk.

Project Sunlight, dat meerdere miljoenen zou hebben gekost, moet de duurzame boodschap van Unilever voor het voetlicht brengen in de vijf belangrijkste markten: de Verenigde Staten, Brazilië, India, Indonesië en het Verenigd Koninkrijk.

De campagne, die draait om het duurzaamheidsbeleid van Unilever, zal vooral online uitgerold worden.

Consumenten worden aangemoedigd om de interactie aan te gaan via de website www.projectsunlight.com en sociale media als Facebook, YouTube en Twitter onder de hashtag .

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Marc Mathieu, senior vice president marketing bij Unilever, zei hierover eerder : ‘Het is niet alleen het doel om content uit te zenden naar de mensen, maar ook om naar hen te luisteren, zodat zij met Unilever de interactie aangaan op een persoonlijk niveau.’

In de merkcampagne, die werd ontwikkeld door Ogilvy, wordt ingezoomd op de rol van kinderen als motivator voor volwassenen om duurzamer te leven. De lancering valt dan ook samen met Universal Children’s Day, in samenwerking met Unicef, Save the Children en de World Food Programme.

Mathieu zei verder dat het bedrijf kampte met een ‘gat’ in de corporate communicatie over de duurzaamheidsdoelen. Het bedrijf wil met deze nieuwe campagne een ‘accelarator en voorvechter’ worden van een duurzaamheidsbeweging onder consumenten.

De Nederlandse woordvoerder van Unilever was nog niet bereikbaar voor commentaar op de nieuwe internationale koers.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in