Unilever gooit marketingstrategie om
Het lijkt erop dat Unilever hiermee aansluit op het grootschalige campagne-offensief van Procter & Gamble, die dit jaar met de ‘Thank you Mom’-campagne ook voor het eerst een prominent podium gaf aan het concern als geheel.
Waar ook Unilever voorheen vooral op merkniveau communiceerde, ligt in de nieuwe campagne de focus geheel op het moedermerk.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisProject Sunlight, dat meerdere miljoenen zou hebben gekost, moet de duurzame boodschap van Unilever voor het voetlicht brengen in de vijf belangrijkste markten: de Verenigde Staten, Brazilië, India, Indonesië en het Verenigd Koninkrijk.
De campagne, die draait om het duurzaamheidsbeleid van Unilever, zal vooral online uitgerold worden.
Consumenten worden aangemoedigd om de interactie aan te gaan via de website www.projectsunlight.com en sociale media als Facebook, YouTube en Twitter onder de hashtag #brightfuture.
Why bring a child into this world? - A film by Unilever
Marc Mathieu, senior vice president marketing bij Unilever, zei hierover eerder tegen marketingmagazine.co.uk: ‘Het is niet alleen het doel om content uit te zenden naar de mensen, maar ook om naar hen te luisteren, zodat zij met Unilever de interactie aangaan op een persoonlijk niveau.’
In de merkcampagne, die werd ontwikkeld door Ogilvy, wordt ingezoomd op de rol van kinderen als motivator voor volwassenen om duurzamer te leven. De lancering valt dan ook samen met Universal Children’s Day, in samenwerking met Unicef, Save the Children en de World Food Programme.
Mathieu zei verder dat het bedrijf kampte met een ‘gat’ in de corporate communicatie over de duurzaamheidsdoelen. Het bedrijf wil met deze nieuwe campagne een ‘accelarator en voorvechter’ worden van een duurzaamheidsbeweging onder consumenten.
De Nederlandse woordvoerder van Unilever was nog niet bereikbaar voor commentaar op de nieuwe internationale koers.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid