Overslaan en naar de inhoud gaan

(Onderzoek) 1 op 3 NL`ers vertrouwt berichtgeving in social media

Consumenten vinden media nu minder betrouwbaar dan een jaar geleden. Het vertrouwen nam ten opzichte van 2012 met gemiddeld 8 procent af.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Jongeren vinden daarbij online en social media betrouwbaarder dan ouderen. Voor het eerst blijkt dat het gebruik van social media in Nederland stagneert. Het neemt zelfs af. Dat blijkt uit het )-onderzoek">Social Media Impact 2013 ()-onderzoek van ING Economisch Bureau naar het gebruik en de impact van social media, online media en traditionele media.

related partner content for mobile comes here

Autoriteit en geloofwaardigheid spelen een belangrijke rol bij de impact van berichten. De afzender van het bericht, de gebruikte argumenten, hoe vaak het bericht bevestigd wordt en het persoonlijke belang van een bericht worden als belangrijkste factoren voor impact gezien. Berichten van afzenders met kennis van het onderwerp zijn ongeveer 6 keer zo impactvol als berichten van mensen zonder kennis van het onderwerp. Opvallend is dat slechts 24 procent van de respondenten aangeeft dat een bericht impact heeft als de toon negatief is. Berichten met een positieve toon worden echter vaker als impactvol gezien (44 procent).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in