Overslaan en naar de inhoud gaan

IDFA en de Vierdaagse in 2013 de grootste evenementen

Het International Documentary Film Festival Amsterdam (IDFA) en de Vierdaagse Nijmegen zijn de grootste publieksevenementen van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de worden de vijftig grootste entree-heffende en vijftig grootste vrij toegankelijke evenementen geïnventariseerd. Het International Documentary Film Festival Amsterdam (IDFA) en de Vierdaagse Nijmegen scoren over de drie gehanteerde criteria (bezoeken, mediabereikeenheden en sociale media) overall het beste.

related partner content for mobile comes here

Top-5 entreeheffende evenementen
1. International Documentary Film Festival Amsterdam (IDFA)
2. Nederlands Film Festival
3. Huishoudbeurs
4. International Film Festival Rotterdam (IFFR)
5. Dutch TT Assen

Top-5 vrij toegankelijke evenementen
1. Vierdaagse Nijmegen
2. ABN Amro Marathon Rotterdam
3. Uitmarkt Amsterdam
4. 3FM Serious Request/Glazen Huis
5. Robin Rotterdam Unlimited

Sociale media
Ook dit jaar is de toename van het aantal sociale media-fans van de Top-100 evenementen opvallend. Sinds Respons in 2011 begon met het bijhouden van het aantal vrienden, likes en volgers van de evenementen, zijn de totalen ieder jaar verdubbeld. Zo hadden de Top-100 evenementen in 2013 gemiddeld 48.919 vrienden, likes en volgers. In 2012 waren dit er 26.431 en in 2011 waren dit er 14.298.
Met ruim een 800.000 fans – het merendeel via Facebook – is Sensation Amsterdam het grootste Top-100 evenement op het meetaspect ‘sociale media’.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in