Communicatie Poll: BN’ers inzetten voor waterschapsverkiezingen, ja/nee?
Ex-miss universe Kim Kötter, zangeres Ellen ten Damme, zanger Jannes en voetballer Peter Wisgerhof moeten Twentenaren en Drentenaren overhalen te gaan stemmen. Vanaf glossy posters sporen ze het electoraat aan hun stem uit te brengen. Het is een nieuwe campagnemethode voor een waterschap.
Onzichtbaar
‘We willen reuring, aandacht,’ zegt woordvoerster Annelies Goedhart van Waterschap Vechtstromen. ‘Het waterschap moet niet onzichtbaar zijn. Het inzetten van bekende Nederlanders kan net de blik van de burger naar het woordje verkiezingen trekken.’
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
Spotta
Sexy imago
Waterschappen hebben van oudsher geen opvallend imago. Veel mensen hebben geen idee wat ze doen en er zijn zelfs geluiden geweest om de bestuurslaag af te schaffen. Toch ontkent Goedhart dat de glamoureuze campagne bedoeld is om het een sexy imago te geven. ‘Het is echt bedoeld om mensen te informeren dat er waterschapsverkiezingen zijn en er ook echt wat te kiezen valt. Vaak wordt gedacht dat het werk van het waterschap vanzelf gaat, maar het is een democratisch orgaan.’
Bron: Binnenlands Bestuur
Onze stelling:
Goed idee, BN’ers gebruiken voor de Waterschapsverkiezingen.
Ja, slimme, beproefde truc! Zo krijg je gegarandeerd aandacht.
Nee, belachelijk! Geen ex-miss universe voor zóiets belangrijks.
Ga naar de rechterkolom en stem.
Stotterende woordvoerder
De stelling van de vorige week luidde: Een stotterende woordvoerder kan niet.
'Eens, een gestotterde boodschap komt niet over,' vond 60 procent van de 156 stemmende bezoekers.
‘Onzin, je went er vanzelf aan,’ stemde de resterende 40 procent.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid