Overslaan en naar de inhoud gaan

Slechts één gouden Effie uitgereikt

Van de twaalf Effies die gisteravond werden uitgereikt, was er slechts één gouden. Die werd in de wacht gesleept door Perfetti van Melle,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De jury roemde de consistentie van deze langlopende campagne en vond de resultaten aansprekend. Het nieuwe concept, waarin de figuur Johannes Coenradus Klene centraal staat, werd in een ‘totaal nieuwe geïntegreerde campagne neergezet’, aldus het juryrapport. De spontane bekendheid verdrievoudigde tussen 2003 en 2007, de omzet steeg met 93 pct. Y&R Not Just Film werd het meest bekroonde bureau van dit jaar. Naast de gouden, werd een bronzen Effie in de wacht gesleept, voor de campagne van Danone Activia. Zilveren Effies waren er voor Biodermal (Etcetera), Bol.com (Etcetera), en Zwitsal (Only). Bronzen Effies gingen, behalve naar Y&R Not Just Film (Danone), naar Andrélon (UbachsWisbrun/JWT), FBTO (DDB), Fruitshoot (BSUR), Groningen (Thabasco), McDonald’s (TBWA\Neboko), Theodoor Gilissen (XXS) en Wakker Dier (Stichting Wakker Dier).

related partner content for mobile comes here

De Effies werden voor de 25ste keer uitgereikt. Voor die gelegenheid werden ook drie speciale Effies uitgedeeld, de zogeheten GrandEffies. De winnaars in de categorieën adverteerder, merk en bureau werden aangewezen door punten te geven voor alle Effies van 1984 tot nu. De GrandEffie voor adverteerders werd uitgereikt aan Unilever. Campina/Melkunie en Albert Heijn waren tweede en derde. Het ‘beste merk’ van de afgelopen 25 jaar was Albert Heijn, gevolgd door McDonald’s en Volkswagen. DDB won de GrandEffie voor bureaus, hier waren Lowe en FHV BBDO de runners-up. In 1993 en 2003 werden ook jubileum-Effies uitgedeeld. Toen vielen respectievelijk Albert Heijn met FHV BBDO en Van den Bergh Foodgroup (nu Unilever) met Ammirati Puris Lintas (nu Lowe) in de prijzen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in