Overslaan en naar de inhoud gaan

Cannes Lions: 3 bronzen Promo Lions Nederland

Nederland is de week begonnen met drie bronzen Leeuwen in de categorie Promo. De prijzen gingen naar Selmore voor het ‘Quote…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Promo Lions werden zojuist samen met de in het Palais des Festivals uitgereikt. Jurylid Mischa Schreuder (2008) leverde een belangrijke bijdrage aan het feit dat Nederland driemaal in de prijzen viel, want zowel het Quote-boekje als de Bokitokijker dreigden af te vallen. ‘De Bokitokijker is natuurlijk maar een klein item en het behoefde wel wat uitleg dat de ontsnapping van Bokito en de reden waarom ook echt heel erg leefde in Nederland. Bij de Quote-case wat meer verteld over de Quote 500 en dat het boekje voor de Quote 500 Junior was meegeseald.’ Amstel kwam er op eigen kracht. ‘Amstel zette de stadionspeaker en dat was een heel nieuw medium, dus dat sprak voor zich’, aldus Schreuder. Meer dan brons zat er volgens Schreuder niet in.

related partner content for mobile comes here

De Grand Prix ging naar BBDO New York voor HBO’s ‘Voyeur integrated campaign’. In deze case waarmee HBO op een slimme manier zijn programma’s onder de aandacht brengt en kijkers er ook nog dichter bij betrekt, wordt gespeeld met de voyeuristische neiging die mensen doorgaans hebben. Er waren nog vier andere cases van de 17 gouden Leeuwen die in aanmerking voor de Grand Prix kwamen, maar uiteindelijk werd het volgens voorzitter Armin Jochum (BBDO Stuttgart) HBO vanwege het grote idee en de goede manier waarop de verschillende media op elkaar werden afgestemd. Schreuder: ‘We hebben uiteindelijk gekozen voor een idee dat echt van nu is.’
In de categorie Promo werden flink meer Leeuwen uitgereikt dan vorig jaar, namelijk 49 vergeleken met 21 in 2007. Het aantal inzendingen groeide van 786 naar 1103.

Grand Prix; BBDO New York voor HBO's Voyeur integrated campaign (klik afbeelding voor een vergroting)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in