Senioren zijn snoepers


Senioren zijn verantwoordelijk voor 22 procent van de 31 miljard euro die in Europa jaarlijks aan snoep worden besteed. Ter vergelijking: kinderen tussen de 0 – 14 zijn verantwoordelijk voor 5 miljard euro, dat is 16 procent. In Duitsland vormen senioren een kwart van de totale snoepmarkt, in Spanje 15 procent en in Engeland 21 procent. In heel West Europa blijkt chocola de favoriete zoete versnapering te zijn onder ouderen; dit vormt 56 procent van de totale snoepconsumptie. Snoepjes 36 procent. Van kauwgom houden ze niet zo, dat wordt ordinair gevonden.
Het is ten dele wel een demografisch effect, zegt John Band van Datamonitor. Het aantal senioren stijgt, terwijl het aantal kinderen juist daalt.
Kinderen kiezen overigens vaak niet voor de ‘verstandigere’ snoepvarianten. Zo zijn pogingen van fabrikanten om kinderen aan de cerealrepen te krijgen niet echt succesvol. Slechts 12 procent van de totale snoepbestedingen gaat naar cerealrepen, dat is veel minder dan ze uitgeven aan andere soorten snoep.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid