Overslaan en naar de inhoud gaan

Senioren zijn snoepers

Snoepfabrikanten denken dat kinderen hun belangrijkste doelgroep zijn. Mis! Onderzoek van Datamonitor laat zien dat senioren de grootste…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Senioren zijn verantwoordelijk voor 22 procent van de 31 miljard euro die in Europa jaarlijks aan snoep worden besteed. Ter vergelijking: kinderen tussen de 0 – 14 zijn verantwoordelijk voor 5 miljard euro, dat is 16 procent. In Duitsland vormen senioren een kwart van de totale snoepmarkt, in Spanje 15 procent en in Engeland 21 procent. In heel West Europa blijkt chocola de favoriete zoete versnapering te zijn onder ouderen; dit vormt 56 procent van de totale snoepconsumptie. Snoepjes 36 procent. Van kauwgom houden ze niet zo, dat wordt ordinair gevonden.
Het is ten dele wel een demografisch effect, zegt John Band van Datamonitor. Het aantal senioren stijgt, terwijl het aantal kinderen juist daalt.

related partner content for mobile comes here

Kinderen kiezen overigens vaak niet voor de ‘verstandigere’ snoepvarianten. Zo zijn pogingen van fabrikanten om kinderen aan de cerealrepen te krijgen niet echt succesvol. Slechts 12 procent van de totale snoepbestedingen gaat naar cerealrepen, dat is veel minder dan ze uitgeven aan andere soorten snoep.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in