Havas en WPP in mediabureau 2MV


Havas heeft via Media Planning Group een belang van 51 procent in 2MV, WPP’s Group M (MindShare, Mediaedge:cia en Maxus) heeft een belang van 49 procent. Yves del Frate gaat de mediaoperatie leiden. Hij is nu global account director bij MPG. 2MV wordt actief in Groot-Brittannië, Frankrijk, Duitsland, Italië en Spanje.
De samenwerking is opmerkelijk, omdat de verstandhouding tussen topmannen Sir Martin Sorrell (WPP) en Alain de Pouzilhac (Havas) niet bepaald goed is. WPP kaapte Grey Global vorig jaar weg voor de neus van Havas.
De alliantie doet vermoeden dat de twee communicatiegroepen de gehele Europese business van Peugeot Citroën willen inlijven. Peugeot Citroën herziet momenteel het Britse media-account (nu van OMD). MPG heeft het media-account al in Frankrijk en Spanje en in februari won het de Belgische business voor Space en behield het het Nederlandse account.
Havas maakte haar cijfers voor 2004 bekend. Vorig jaar groeide de nettowinst van 34 naar 52 miljoen euro, een stijging van 51 procent ten opzichte van een jaar eerder.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: Brandrepublic.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid