Overslaan en naar de inhoud gaan

Havas en WPP in mediabureau 2MV

Havas en WPP Group starten een gezamenlijk mediabureau met de naam 2MV. Het leidt tot speculaties dat beide azen op het 100 miljoen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Havas heeft via Media Planning Group een belang van 51 procent in 2MV, WPP’s Group M (MindShare, Mediaedge:cia en Maxus) heeft een belang van 49 procent. Yves del Frate gaat de mediaoperatie leiden. Hij is nu global account director bij MPG. 2MV wordt actief in Groot-Brittannië, Frankrijk, Duitsland, Italië en Spanje.
De samenwerking is opmerkelijk, omdat de verstandhouding tussen topmannen Sir Martin Sorrell (WPP) en Alain de Pouzilhac (Havas) niet bepaald goed is. WPP kaapte Grey Global vorig jaar weg voor de neus van Havas.

related partner content for mobile comes here

De alliantie doet vermoeden dat de twee communicatiegroepen de gehele Europese business van Peugeot Citroën willen inlijven. Peugeot Citroën herziet momenteel het Britse media-account (nu van OMD). MPG heeft het media-account al in Frankrijk en Spanje en in februari won het de Belgische business voor Space en behield het het Nederlandse account.
Havas maakte haar cijfers voor 2004 bekend. Vorig jaar groeide de nettowinst van 34 naar 52 miljoen euro, een stijging van 51 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Bron: Brandrepublic.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in