Overslaan en naar de inhoud gaan

'Samenwerking met nu.nl versterkt merk Achmea'

De samenwerking met Sanoma Digital (nu.nl) versterkt de positionering van het merk Achmea, zo concludeert MetrixLab in een onderzoek naar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Door een branded content gedreven samenwerking aan te gaan met Sanoma Digital wilde de verzekeraar zijn positionering versterken. 'De maatschappij ontzorgen door problemen bespreekbaar te maken en via haar labels met oplossingen te komen' is in het kort de merkpositie van Achmea. De samenwerking leverde het katern op. Dit bevat alle maatschappij gerelateerde nieuwsberichten van nu.nl en andere nieuwsbronnen, stellingen en video’s over topics als werk, gezin, zorg, veiligheid en de oude dag. Bezoekers kunnen direct reageren op prikkelende stellingen en de dialoog aangaan door de link met discussieplatform NUjij.nl. Ook op mobiel en iPad zijn het katern en bijbehorende stellingen te vinden. Tot slot is op schermen in zorginstellingen, bij sportverenigingen en tankstations gecommuniceerd over Achmea (Digital Outdoor).
De twee partijen lieten MextrixLab onderzoek doen naar de effecten van de samenwerking. Het onderzoeksbureau concludeert dat de digitale crossmediale inzet 'duidelijk een positief effect heeft' op de merkpositie van Achmea. De totale inzet van de middelen heeft een sterk effect op de primaire doelstellingen van Achmea, beter dan de onderdelen los van elkaar:
- De combinatie van twee of meer kanalen leidt (gemiddeld) tot een verbetering van 12 pct op de imagostatements van Achmea, de primaire doelstelling van de samenwerking.
- 64 pct van de respondenten vindt dat Achmea zich inzet voor verbetering van de kwaliteit van de zorg (tegen 49 pct in de controlegroep);
- 42 pct van de respondenten is aangezet tot denken over zijn verzekering (gerelateerd aan 24 pct in de unexposed groep).
De exposure aan meerdere media heeft ook effect op het gedrag van de respondenten: tot een stijging van 9 pct in overweging en 8 pct voorkeur van Achmea-labels. Exposure aan mobiel resulteert in 16 pct meer merk-en reclamebekendheid van Achmea.
Paul van der Heijden, adviseur Multimedia Achmea: 'Effectiviteit is bij media het sleutelwoord, meer dan alleen bereik. Dit geldt zeker voor innovatieve samenwerkingen. Iets wat ik eerder het nieuwe adverteren heb genoemd. Met ons onderzoek is niet alleen de effectiviteit van deze samenwerking, maar ook de kracht van de gekozen online benadering aangetoond. Meerdere confrontaties leidden - mits kwalitatief van inhoud - tot merkvoorkeur. Voor Achmea is dat een bevestiging dat wij hierin moeten blijven investeren.'

related partner content for mobile comes here

In totaal waren er 1200 respondenten, waarvan de helft is betrokken aan een of meer van de onderdelen van de digitale mix.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in