Overslaan en naar de inhoud gaan

Philips en Procter maken samen tandenborstel

Elektronicaconcern Philips gaat in samenwerking met Procter & Gamble een elektrische tandenborstel op de markt brengen met automatische…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het high power poetssysteem in combinatie met de vloeibare Crest tandpasta die direct op de borstel terechtkomt, geeft volgens Philips in twee minuten een poetsresultaat dat vergelijkbaar is met flossen.
De tandenborstel gaat in de VS $ 139 kosten. De prijs van de borstel in Europa en die van de speciale vullingen zijn nog niet bekend. Het huidige topmodel van Philips, de Sonicare, kost in Nederland euro 139,95. Aangezien Crest in Nederland niet verkrijgbaar is, zal er een ander merk tandpasta in de borstel komen.

related partner content for mobile comes here

De Amerikaanse markt voor elektronische tandenborstels is voor iets meer dan de helft in handen van Philips. Grote concurrent is Braun, dat samen met Oral B bijna 40 procent van de verkochte elektrische tandenborstels voor zijn rekening neemt. De markt in de VS heeft volgens Philips een omvang van $ 233 mln. Wereldwijd is de markt voor alle soorten tandenborstels ongeveer €4,5 miljard euro groot, waarvan zo'n 1,5 miljard euro betrekking heeft op de elektronische variant.
De elektrische borstel is de volgende in een reeks samenwerkingsprojecten van Philips met een andere fabrikant. Eerder bracht Philips met Douwe Egberts de Senseo op de markt, met Nivea een scheerapparaat met gezichtscrème en met Interbrew een thuistap.

Bron: Philips/ANP/ Financieele Dagblad

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in