Philips en Procter maken samen tandenborstel


Het high power poetssysteem in combinatie met de vloeibare Crest tandpasta die direct op de borstel terechtkomt, geeft volgens Philips in twee minuten een poetsresultaat dat vergelijkbaar is met flossen.
De tandenborstel gaat in de VS $ 139 kosten. De prijs van de borstel in Europa en die van de speciale vullingen zijn nog niet bekend. Het huidige topmodel van Philips, de Sonicare, kost in Nederland euro 139,95. Aangezien Crest in Nederland niet verkrijgbaar is, zal er een ander merk tandpasta in de borstel komen.
De Amerikaanse markt voor elektronische tandenborstels is voor iets meer dan de helft in handen van Philips. Grote concurrent is Braun, dat samen met Oral B bijna 40 procent van de verkochte elektrische tandenborstels voor zijn rekening neemt. De markt in de VS heeft volgens Philips een omvang van $ 233 mln. Wereldwijd is de markt voor alle soorten tandenborstels ongeveer €4,5 miljard euro groot, waarvan zo'n 1,5 miljard euro betrekking heeft op de elektronische variant.
De elektrische borstel is de volgende in een reeks samenwerkingsprojecten van Philips met een andere fabrikant. Eerder bracht Philips met Douwe Egberts de Senseo op de markt, met Nivea een scheerapparaat met gezichtscrème en met Interbrew een thuistap.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: Philips/ANP/ Financieele Dagblad
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid