Ook hoofdredactie De Telegraaf tegen TMG-strategie
Dat meldde de Volkskrant zaterdag. Volgens de hoofdredactie zijn vooral de op internet gerichte toekomstplannen van TMG onuitvoerbaar en dreigt de krant 'een anonieme contentfabriek' te worden.
Dat blijkt uit de conclusies van een notitie van de hoofdredactie, die in handen zijn van de Volkskrant. De nieuwe strategie heet 'project Everest', waarin staat dat TMG de komende vijf jaar omgevormd moet worden tot een 'crossmediaal' bedrijf dat vooral online actief is. Daarbij verdwijnen 350 van de 2.800 banen.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaEerder uitte grootaandeelhouder Cyrte al zware kritiek op de te volgen koers. Volgens het fonds moet TMG de krantentak juist versterken om de achtergebleven beurskoers op te peppen, in plaats van het geld te steken in vage internetplannen.
De raad van bestuur van TMG wilde vrijdag niet reageren op de notitie. De nieuwe strategie wordt nog besproken met de OR.
TMG meldde vrijdag nog steeds te lijden onder een zwakke advertentiemarkt. Het bedrijfsresultaat daalde met 40 procent tot 7,5 miljoen euro.
Bron: de Volkskrant (Wilco Dekker)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid