Overslaan en naar de inhoud gaan

Ook hoofdredactie De Telegraaf tegen TMG-strategie

Na grootaandeelhouder Cyrte keert nu ook de hoofdredactie van De Telegraaf zich tegen de nieuwe strategie van TMG-topman Herman van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldde de Volkskrant zaterdag. Volgens de hoofdredactie zijn vooral de op internet gerichte toekomstplannen van TMG onuitvoerbaar en dreigt de krant 'een anonieme contentfabriek' te worden.

related partner content for mobile comes here

Dat blijkt uit de conclusies van een notitie van de hoofdredactie, die in handen zijn van de Volkskrant. De nieuwe strategie heet 'project Everest', waarin staat dat TMG de komende vijf jaar omgevormd moet worden tot een 'crossmediaal' bedrijf dat vooral online actief is. Daarbij verdwijnen 350 van de 2.800 banen.

Eerder uitte grootaandeelhouder Cyrte al zware kritiek op de te volgen koers. Volgens het fonds moet TMG de krantentak juist versterken om de achtergebleven beurskoers op te peppen, in plaats van het geld te steken in vage internetplannen.

De raad van bestuur van TMG wilde vrijdag niet reageren op de notitie. De nieuwe strategie wordt nog besproken met de OR.

TMG nog steeds te lijden onder een zwakke advertentiemarkt. Het bedrijfsresultaat daalde met 40 procent tot 7,5 miljoen euro.

Bron: de Volkskrant (Wilco Dekker)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in