Overslaan en naar de inhoud gaan

Goede resultaten NRC Media in 2011

De nettowinst van NRC Media over 2011 is uitgekomen op 4,7 miljoen euro. Na het corrigeren van de winst van 2010 en 2011 voor de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De stijging van het resultaat is met name te danken aan hogere inkomsten uit abonnementen en lagere kosten, onder andere als gevolg van de ontvlechting uit De Persgroep. Na de verkoop van NRC door de Persgroep heeft NRC een overgangsperiode doorgemaakt waarin het bedrijf deels opnieuw moest worden ingericht. De ontvlechting is inmiddels afgerond.

related partner content for mobile comes here

NRC Media noemt een aantal successen uit 2011: de overgang van broadsheet naar tabloid, de lezersacties waarin iPads werden aangeboden en het opzetten van een eigen advertentieverkoopafdeling. De oplages van zowel NRC Handelsblad als nrc next stegen in 2011, in tegenstelling tot de meeste dagbladen. NRC Handelsblad ging volgens Hoi-cijfers van 185.489 naar 186.671 exemplaren (+0,6 pct). De oplage van nrc.next liet een forse stijging zien, van 70.074 naar 73.591 (+5,0 pct).

Directeur-uitgever Jan van der Marel: 'De ontvlechting van NRC uit de Persgroep is succesvol verlopen. In de twee jaar van verzelfstandiging is nu de basis gelegd om te bouwen aan een mooie toekomst. Ook in de komende jaren worden binnen NRC nog de nodige veranderingen doorgevoerd. Deels omdat de marktomstandigheden daarom vragen, maar vooral omdat we daar zelf voor kiezen. In ieder geval zal NRC eind 2012 verhuizen naar Amsterdam.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in