Goede resultaten NRC Media in 2011
De stijging van het resultaat is met name te danken aan hogere inkomsten uit abonnementen en lagere kosten, onder andere als gevolg van de ontvlechting uit De Persgroep. Na de verkoop van NRC door de Persgroep heeft NRC een overgangsperiode doorgemaakt waarin het bedrijf deels opnieuw moest worden ingericht. De ontvlechting is inmiddels afgerond.
NRC Media noemt een aantal successen uit 2011: de overgang van broadsheet naar tabloid, de lezersacties waarin iPads werden aangeboden en het opzetten van een eigen advertentieverkoopafdeling. De oplages van zowel NRC Handelsblad als nrc next stegen in 2011, in tegenstelling tot de meeste dagbladen. NRC Handelsblad ging volgens Hoi-cijfers van 185.489 naar 186.671 exemplaren (+0,6 pct). De oplage van nrc.next liet een forse stijging zien, van 70.074 naar 73.591 (+5,0 pct).
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaDirecteur-uitgever Jan van der Marel: 'De ontvlechting van NRC uit de Persgroep is succesvol verlopen. In de twee jaar van verzelfstandiging is nu de basis gelegd om te bouwen aan een mooie toekomst. Ook in de komende jaren worden binnen NRC nog de nodige veranderingen doorgevoerd. Deels omdat de marktomstandigheden daarom vragen, maar vooral omdat we daar zelf voor kiezen. In ieder geval zal NRC eind 2012 verhuizen naar Amsterdam.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid