Overslaan en naar de inhoud gaan

Kieskompas komt met Omroepkiezer

Kieskompas heeft Omroepkiezer.nl geïntroduceerd, een website die mensen laat zien welke omroep het beste past bij hun programmavoorkeur en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Kieskompas heeft geïntroduceerd, een website die mensen laat zien welke omroep het beste past bij hun programmavoorkeur en kijkgedrag.

related partner content for mobile comes here

De introductie heeft te maken met de toekomst van het publieke bestel, dat zwaar moet bezuinigen. Het nieuwe kabinet moet na de verkiezingen beslissen of de miljoenenbezuinigingen worden doorgevoerd. In Nederland bepalen burgers via een lidmaatschap welke publieke omroep het meeste geld en zendtijd krijgt. Kieskompas bracht de verschillen in programma-aanbod en de maatschappelijke doelstellingen van de publieke omroepen in kaart.

Alle plaatsingen van omroepen op stellingen zijn onderbouwd met openbare bronnen, zoals hun statuten, missies en beleidsdocumenten. Door twintig vragen te beantwoorden kunnen bezoekers binnen enkele minuten bepalen welke omroep het best bij hen past. Het gaat hier zowel om stellingen over het eigen kijkgedrag, als over wat een publieke omroep wel of juist níet moet doen. Vervolgens krijgt de bezoeker geen ‘platte’ uitslag, maar wordt hij in het Nederlandse medialandschap geplaatst, te midden van alle publieke omroepen. Met één druk op de knop kunnen gebruikers ook lid worden van de omroep die het beste bij hen past.

De Vrije Universiteit Amsterdam ontwikkelde .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in