Overslaan en naar de inhoud gaan

Miami speaks

Fantastische sprekers komen er elke week langs op de Miami Ad School. Deze week Scott Goodson van StrawberryFrog en Jon Carlaw van Wieden +…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Scott Goodson, oprichter van het Amsterdamse en New Yorkse StrawberryFrog en schrijver van het boek “Uprising”, vertelde vol trots over werk dat het bedrijf kort geleden heeft gemaakt voor de Indiase Mahindra Foundation. De vraag was om een campagne te maken tegen kind seks slavernij. Hun oplossing was “The girl store” (www.the-girl-store.org). Een ontzettend indrukwekkend project dat zeker de moeite waard is om te bekijken!
Scott spreekt daarnaast over de filosofie van zijn bedrijf om bewegingen te creëren, in plaats van op zich staande campagnes. “Als we een bedrijf instappen geloven we erin dat er eerst een interne cultuurverandering moet plaatsvinden. Vervolgens maken we de stap naar hun klanten en daarna maken we de stap naar de rest van de wereld. Bij Mahindra bijvoorbeeld was de basisgedachte dat iedereen een verschil kan maken.” Ik herkende daarin de Value Profit Chain, de filosofie die wij bij &samhoud hanteren: tevreden medewerkers zorgen voor tevreden klanten die op hun beurt zorgen voor goede financiële resultaten voor de organisatie.
 
Een andere gastspreker was Jon Carlaw, werkzaam voor Wieden+Kennedy in Portland en verantwoordelijk voor de merken Dodge en Chrysler. Hij is onder andere bekend van de superbowl spot die hij maakte voor Chrysler met Clint Eastwood in de hoofdrol (It’s halftime America: http://www.youtube.com/watch?v=tFAiqxm1FDA). “De meest succesvolle campagnes hoeven we maar één keer uit te zenden en vervolgens gaan ze online. Maar we hebben wel degelijk tv nodig als vliegwiel. Wij willen echter niet kiezen tussen digitaal of televisie. Dat is net als kiezen tussen mijn linkerhand en rechterhand. Een onmogelijke keuze. Je bent het sterkst als je beide handen gebruikt,” vertelt hij. Binnen W+K is er veel gaande over de toekomstige rol van televisie binnen de reclamewereld. Een inspirerend interview met Dan Wieden over dat onderwerp is te zien via (http://www.youtube.com/watch?v=WJfbwA7t2yY). Het laat zien dat het succes van toekomstige campagnes draait om combinatie tussen digitaal en tv.

related partner content for mobile comes here

De hele inspirerende serie over de toekomst van tv is te zien op http://www.thinktv.com.au/content_common/pg-2020vision-series-one.seo

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in