Nieuwe Stivoro-jongerencampagne
De boodschap van de campagne die maandag start, is dat niet-rokers cool en populair zijn, dat ze lef hebben en in zijn voor een geintje. Het doel van de campagne is het verbeteren van het imago van niet-rokende jongeren en het neerzetten van niet roken als sociale norm. Daarmee moet de campagne bijdragen aan het verminderen van het aantal rokende jongeren.
Stivoro-directeur Trudy Prins: ´De meeste jongeren weten zo langzamerhand wel dat roken ongezond is. Roken heeft echter nog steeds een bepaald ‘stoer’ imago onder jongeren. Door te laten zien dat niet rokers net zo stoer en populair zijn, wordt de keuze om niet te roken steeds makkelijker.`
De campagne moet vier à vijf jaar gaan lopen en is ontwikkeld in nauwe samenwerking met het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS). De basis bestaat uit vijf verschillende tv-spots. Daarnaast zullen in de loop van de campagneperiodes ook schoolcards, internet, print en evenementen worden ingezet.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid