Overslaan en naar de inhoud gaan

Nationaal loket voor h-a-h-bladen in de maak

Binnen twee tot drie weken wordt een nationaal verkooploket geopend voor huis-aan-huisbladen. De nieuwe combinatie moet Wegener tegenwicht…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vier spelers op de huis-aan-huisbladen-markt slaan de handen ineen en beginnen een verkoopbedrijf voor landelijke adverteerders: NDC Mediagroep (NDC/VBK de uitgevers), Holland Combinatie (Telegraaf Media Groep TMG), BDU Uitgevers en NWG (Nederlandse Weekbladen Groep) beginnen gezamenlijk een advertentieloket, waarmee ze naar eigen zeggen 60 tot 65 pct van de markt afdekken.

related partner content for mobile comes here

De vier genoemde partijen zijn aandeelhouders, de verwachting is dat vele kleinere h-a-h-bladen-uitgevers zich snel bij het viertal zullen aansluiten. Een naam voor het nieuwe verkoopkantoor willen betrokkenen nog niet prijsgeven, wel is duidelijk dat het loket ten kantore van de TMG in Amsterdam wordt gevestigd.

Zo’n vijftien mensen zullen zich van daaruit met de bewerking van de markt van nationale adverteerders gaan bezighouden, wie het bedrijf gaat leiden is evenmin bekend. Het nieuwe loket moet landelijke adverteerders met ‘aantrekkelijke tarieven en gebundelde krachten, volgens het one order, one bill-principe gaan verleiden’.

De constructie en werkwijze doen denken aan Nrp Dagbladen, het verkooploket voor landelijke adverteerders in regionale dagbladen, dat als Nationale Regiopers in 1998 van start ging.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in