Supermarkten zien omzet stijgen


Voorzitter Klaas van den Doel van supermarktbranche CBL: 'Als ik terugkijk naar 2008 dan ging het de branche vooral in de eerste drie kwartalen van het jaar voor de wind. Maar ook in het vierde kwartaal, toen het economisch tij begon te keren, zijn de supermarkten er in geslaagd om de omzetgroei redelijk vast te houden.'
In de eerste 5 maanden van 2009 is er een omzetstijging van 3,8 pct gerealiseerd. Voor heel 2009 verwacht het CBL een groei van 3 pct. Door de financiële crisis worden ook in de supermarkt vaker andere keuzes gemaakt. Klanten kijken kritischer naar wat ze kopen. 'We zien dat onder andere aan de toenemende populariteit van het huismerk', aldus Van den Doel.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSUit het vandaag gepresenteerde onderzoek ConsumentenTrends 2009 van EFMI Business School blijkt dat 30 pct van de Nederlandse supermarktconsumenten de recessie al zegt te merken in de huishoudportemonnee. Van die Nederlanders voor wie de recessie voelbaar is, kiest 70 pct vaker voor het huismerk. Bovendien let 86 pct scherper op aanbiedingen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid