Overslaan en naar de inhoud gaan

Supermarkten zien omzet stijgen

De supermarktbranche zag in 2008 de omzet stijgen naar 30,5 miljard euro. Dat is een stijging van 6,5 pct ten opzichte van 2007.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voorzitter Klaas van den Doel van supermarktbranche CBL: 'Als ik terugkijk naar 2008 dan ging het de branche vooral in de eerste drie kwartalen van het jaar voor de wind. Maar ook in het vierde kwartaal, toen het economisch tij begon te keren, zijn de supermarkten er in geslaagd om de omzetgroei redelijk vast te houden.'

related partner content for mobile comes here

In de eerste 5 maanden van 2009 is er een omzetstijging van 3,8 pct gerealiseerd. Voor heel 2009 verwacht het CBL een groei van 3 pct. Door de financiële crisis worden ook in de supermarkt vaker andere keuzes gemaakt. Klanten kijken kritischer naar wat ze kopen. 'We zien dat onder andere aan de toenemende populariteit van het huismerk', aldus Van den Doel.

Uit het vandaag gepresenteerde onderzoek ConsumentenTrends 2009 van EFMI Business School blijkt dat 30 pct van de Nederlandse supermarktconsumenten de recessie al zegt te merken in de huishoudportemonnee. Van die Nederlanders voor wie de recessie voelbaar is, kiest 70 pct vaker voor het huismerk. Bovendien let 86 pct scherper op aanbiedingen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in