Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Online word-of-mouth vaker positief dan negatief’

15% van de Nederlanders beïnvloedt de mening van anderen over merken en bedrijven door op internet positieve en negatieve meningen en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

"Online word-of-mouth is een krachtig communicatiemiddel. Mensen hechten veel waarde aan het oordeel van anderen. Veel meer dan aan informatie van het bedrijf zelf," aldus Berlinda Harkink, communicatie-expert bij MarketResponse. Het onderzoek bevestigt de opvatting dat internet merken kan maken én breken, aldus de onderzoekers. Bedrijven zijn vaak huiverig als zij onderwerp van discussie vormen op internet. Maar online word-of-mouth is vaker positief dan negatief. Harkink: "Uit ons onderzoek komt naar voren dat slechts 5% van de consumenten overwegend negatieve berichten plaatst, 13% overwegend positief en het merendeel geeft aan dat dit sterk wisselt. Bedrijven doen er goed aan open te staan voor online word-of-mouth en hier op te sturen."

related partner content for mobile comes here

Uit eerder onderzoek van MarketResponse naar testimonials bleek ook dat consumenten bereid zijn substantieel meer te betalen voor een product of dienst bij positieve reviews. Veel negatieve berichten kunnen funest zijn voor het bedrijf in kwestie.

Het onderzoek is online uitgevoerd onder een representatieve steekproef van ruim 500 Nederlanders van 18 jaar en ouder, die beschikken over internet.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in