
Dat stelde kijkcijferexpert René van Dammen vrijdag jl. in het radioprogramma Met het Oog op Morgen (NOS). Van Dammen, werkzaam voor de dienst Kijk- en Luisteronderzoek van de Publieke Omroep, bracht het kijkgedrag bij berichtgeving over de Europese verkiezingen in kaart in opdracht van Met het Oog op Morgen.
Alleen het tonen van de Europese vlag in het Journaal is al goed voor een abrupte afname van het aantal kijkers, concludeerde Van Dammen. Ook bij NOVA en andere rubrieken neemt de kijkdichtheid opvallend af als het over Europese politiek gaat.
Vacatures
(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWMarketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeHet commentaar van een Europarlementariër in een item van het consumentenprogramma Radar over kleurstoffen in snoepgoed, veroorzaakte een onmiddellijke wegschakeling van 150.000 kijkers, zo bleek. Ook de waardering van Europese onderwerpen is laag, stelt de onderzoeker. De uitzending van Pauw en Witteman waarin de Europese lijsttrekkers optraden was de slechtst gewaardeerde aflevering in drie seizoenen. (ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee