Overslaan en naar de inhoud gaan

Zonder hartstocht geen succesvol zakelijk blog

Zolang weblogs vanuit passie geschreven zijn, ondersteunen ze de ontwikkeling van ideeën binnen organisaties. Ook vormen ze de sleutel…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit concludeert Novay-onderzoeker , die met haar dissertatie op 22 juni aan de Universiteit van Utrecht promoveert.

related partner content for mobile comes here

Weblogs geschreven door kenniswerkers kunnen een waardevolle bijdrage leveren aan hun werkomgeving, mits ze met passie geschreven zijn en de juiste balans hebben van persoonlijke en zakelijke informatie. Een goed weblog verbindt mensen en geeft inzicht in werkprocessen en -progressie, stelt Efimova. ‘Kenniswerkers zijn lastig te managen omdat hun werk niet makkelijk meetbaar is. Daarvoor moet een passende omgeving gecreëerd worden en bloggen past daarin.’

Toch wordt het middel nog te weinig ingezet door kennisorganisaties. ‘Zij vinden het vaak lastig dat zij geen controle kunnen uitoefenen over wat geschreven wordt. Maar juist het loslaten van de controle en het vertrouwen op de intrinsieke motivatie van professionals, leidt tot een vruchtbare wisselwerking aan ideeën en contacten.’

Efimova onderzocht waarom kenniswerkers bloggen, wat voor gebeurtenissen hen aansporen tot schrijven en de voor- en nadelen van een zakelijk weblog. ‘Voor kenniswerkers betekent bloggen het overschrijden van grenzen. Niet alleen de grens tussen passie en betaald werk, maar ook de grens tussen persoonlijk en openbaar en tussen verschillende soorten lezersgroepen van een weblog.’ Kenniswerkers gebruiken het middel veelal om hun gedachten te structureren, om hun ideeën te toetsen aan de buitenwereld en om voor zichzelf voortgang bij te houden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in