Overslaan en naar de inhoud gaan

Merkartiesten

Artiesten in de Verenigde Staten zijn tegenwoordig steeds vaker 'eigen baas'. Door zichzelf te transformeren in een merk doen ze uitstekend…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

'Rapper met een reputatie' Sean Combs, beter bekend als Puff Daddy is oprichter, CEO en belangrijkste aandeelhouder van Bad Boy En-tertainment, een corporatie met een geschatte waarde van zo'n slordige 1 miljoen dollar. Bad Boy produceert niet alleen Puff Daddy's eigen platen, maar ook die van diverse andere artiesten, heeft een eigen modelijn, bezit enkele restaurants en houdt zich bezig met film. Combs heeft een imperium opgebouwd rond zijn belangrijkste asset: zichzelf. En hij is niet de enige die het zo aanpakt. In de top-40 van Amerika's rijkste beroemdheden onder de 40 staan ook namen als Tom Cruise, Michael Jordan en Tiger Woods, die op dezelfde manier hun zaakjes voor elkaar hebben. Vergeleken met een paar decennia geleden is er een aardverschuiving opgetreden in de positie van celebrities. Waren ze 25 jaar terug nog goed verdienende werknemers, nu zijn ze niet alleen eigen baas maar ook 'eigen merk', en verdienen ze astronomische bedragen met hun hoofd- én nevenactiviteiten. Opvallend gegeven: de rijkste '40 onder de 40' zijn zo goed als allemaal afkomstig uit de amusements- en sportindustrie. Nóg een saillant detail: er zijn nauwelijks vrouwen bij. Maar er is hoop voor de toekomst: Britney Spears (19) maakt volgend jaar een hele goede kans.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: Fortune<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in