Overslaan en naar de inhoud gaan

Ontslagen bij Amerikaanse pr-bureaus

De verslechterde economische situatie leidde vorige week opnieuw tot ontslagen in de Amerikaanse pr-branche. Vier grote communicatiebureaus…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hill & Knowlton ontsloegen twaalf stafleden van de hi-tech-tak in Boston en San Francisco, terwijl zeven medewerkers voortaan een vierdaagse werkweek draaien om meer ontslagen te voorkomen. Omdat IBM heeft geschoven met het vijftig miljoen dollar grote pr-budget, zag Brodeur Worldwide zich genoodzaakt negen werknemers te laten gaan. Andrea Carney, directeur van Brodeur, zegt dat cliënten niet weglopen, maar wel elk kwartaal met hun budgetten schuiven, waardoor zij niet kan garanderen dat het bij deze negen ontslagen blijft.

related partner content for mobile comes here

In Washington heeft Fenton Communications het personeel met tien procent gereduceerd om te compenseren voor de cliënten die sinds 11 september bij het bureau zijn weggegaan. Ook Porter Novelli, Stanton Crenshaw en KVO, onderdeel van Fleischman-Hillard, hebben dergelijke maatregelen moeten nemen. Cohn & Wolfe hebben plannen om hun kantoor in Atlanta te sluiten. Het is de bedoeling het bureau in Washington om te vormen tot pr praktijk van Burson-Marstellers. Dit is al de derde vestiging van Cohn & Wolfe die de deuren sluit, Chicago en Sydney gingen voor. (Bron: PR Week)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in