Ontslagen bij Amerikaanse pr-bureaus


Hill & Knowlton ontsloegen twaalf stafleden van de hi-tech-tak in Boston en San Francisco, terwijl zeven medewerkers voortaan een vierdaagse werkweek draaien om meer ontslagen te voorkomen. Omdat IBM heeft geschoven met het vijftig miljoen dollar grote pr-budget, zag Brodeur Worldwide zich genoodzaakt negen werknemers te laten gaan. Andrea Carney, directeur van Brodeur, zegt dat cliënten niet weglopen, maar wel elk kwartaal met hun budgetten schuiven, waardoor zij niet kan garanderen dat het bij deze negen ontslagen blijft.
In Washington heeft Fenton Communications het personeel met tien procent gereduceerd om te compenseren voor de cliënten die sinds 11 september bij het bureau zijn weggegaan. Ook Porter Novelli, Stanton Crenshaw en KVO, onderdeel van Fleischman-Hillard, hebben dergelijke maatregelen moeten nemen. Cohn & Wolfe hebben plannen om hun kantoor in Atlanta te sluiten. Het is de bedoeling het bureau in Washington om te vormen tot pr praktijk van Burson-Marstellers. Dit is al de derde vestiging van Cohn & Wolfe die de deuren sluit, Chicago en Sydney gingen voor. (Bron: PR Week)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid