Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever in de ban van geuren en kleuren

Unilever wil de klant dichter op de huid zitten. Steeds vaker wordt de wetenschap ingeschakeld om inzicht te krijgen in de behoeften en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

'Er is geen vrouw meer die bereid is langer dan vijf minuten in de keuken te staan', gaf bestuursvoorzitter A. Burgmans donderdag als voorbeeld bij de uitreiking van de Unilever Researchprijzen 2001. Dagelijks worden 150 tot 200 miljoen producten van Unilever verkocht. Het voedingsmiddelenconcern is wereldwijd in meer dan honderd landen actief. De omzet bedraagt meer dan 50 miljard euro. Volgens Burgmans verwacht de consument steeds betere prestaties van merkartikelen. Reden voor Unilever het assortiment in een paar jaar tijd van 1600 merken terug te brengen tot 400. 'De focus', aldus Burgmans, 'die dadelijk 90 procent van de omzet moet genereren.'

related partner content for mobile comes here

Waar in vroeger tijden het 'kruidenierskanaal' als toetssteen gold voor wat de klant wilde, bepalen nu de trends het assortiment. 'Vitaliteit, gemak en plezier zijn de criteria', aldus de Unilever-baas. 'De verwachting is dat in 2010 in de VS, Europa en Japan vrouwen ouder dan 80 jaar en mannen ouder dan 76 jaar worden. Dat opent tal van nieuwe mogelijkheden voor ons. Daar moeten wij tijdig op inspelen.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in