‘Reputatie van CEO bepaalt imago bedrijf’
De invloed van de reputatie van een CEO op het oordeel over de organisatie als geheel is de laatste jaren fors (met twintig procent)…
Dat is een van de conclusies van een studie getiteld ‘Building CEO Capital’ uitgevoerd door Burson-Marsteller onder invloedrijke stakeholders in Amerika sinds 1997. De CEO beïnvloedt 95 procent van de respondenten uit de financiële wereld in hun beslissing al dan niet te investeren in het betreffende bedrijf; bij een goede CEO-reputatie is 94 procent eerder geneigd het ebdrijf te geloven als dat onder druk staat. Amerikaanse CEO’s blijken verder steeds minder tijd te krijgen om zichzelf te bewijzen. Ze krijgen gemiddeld acht maanden de tijd om een strategische visie te ontwikkelen, anderhalf jaar om de aandelenkoers positief te beïnvloeden en bijna twee jaar om een bedrijf weer of meer winstgevend te maken.
related partner content for mobile comes here
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente Altena
related partner content comes here
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid