Overslaan en naar de inhoud gaan

Contraproductieve CRM

‘Is het iemand wel eens opgevallen wat voor afschuwelijke klantrelaties er geproduceerd worden onder de noemer CRM?’ Een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘Het meeste van wat u leest over customer relationship management klopt niet’, zegt het rapport. ‘Niet dat er gelogen werd. Maar de meeste experts hadden gewoon gigantisch opgeblazen verwachtingen.’ De hype was gigantisch maar de resultaten gering. Grootste probleem was, dat de CRM verantwoordelijken onder enorme druk werden gezet zo snel mogelijk resultaten moesten laten zien. Er werden hoge kortetermijn doelstellingen geformuleerd voor sales en kostenreductie. Soms met het effect dat de klanten in drommen wegliepen.

related partner content for mobile comes here

Het rapport komt met concrete adviezen om deze problemen te ondervangen. Van het simpelweg inzetten van mystery shoppers om na te gaan hoe klantvriendelijk dat call centre nou werkelijk is, tot shareholder buy-in voor CRM implementaties en praktische methoden om de kosten te beramen. En de 100-dagen regel: het is belangrijk om de implementatie te faseren en te streven naar - haalbare - resultaten elke 100 dagen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in